Sdílený účel a společné cíle
Příběh firmy a komunity kolem ní vytváří sdílenou historii, pocit postupného pokroku a také oddanost a závazek dosáhnout určitého cíle. Klíčovou částí takového příběhu je zájem a ochota lidí sdílet jej a šířit dál. Tak se vám podaří provázat a napojit na sebe různé události, čímž vybudujete silný smysl v tom, co děláte, tvrdí článek na management-issues.com.
Nemůžete nahodile vytvořit příběh firmy a požadovat po svých lidech, aby jej přijali za svůj. Můžete však nastartovat proces, ve kterém se váš příběh vytvoří a vyvine. A co je nejdůležitější, váš firemní příběh by měl mít v určitých rysech nadživotní rozměr – musí inspirovat.
1) Počátek (příběh zakladatele)
V příběhu o tom, jak to všechno začalo, oslavujete zakladatele – je to tak trochu cesta hrdiny. Je zde prvotní vize a příběh, jak zakladatel musel překonávat překážky. V tomto příběhu se také často mluví o něčem obecně prospěšném, co chtěl zakladatel uskutečnit nebo čeho chtěl dosáhnout. Zakladatel měl nějaké unikátní vlastnosti a schopnosti, které by měly být zdůrazněny. Stejně tak podtrhněte i jeho vizi.
2) První vítězství
Abyste navázali na vizi zakladatele, musíte vyjmenovat počáteční úspěchy. Zakladatel opustil známé území a vstoupil do neznáma. Určitě tam byly nějaké překážky a výzvy. To je to, čím orámujete váš zakladatelský mýtus.
3) Příběh o tom, jak se to vše dává do pohybu
Tento příběh nyní zdůrazňuje to, jak každým dnem pracujete na uskutečnění oné vize. Pro silnou metaforu vám stačí klidně i jen pár slov. Lidé pak budou moci propojit své každodenní úsilí s tím základním účelem celé vaší společnosti. Tento příběh o nynějším úsilí propojuje lidi s jejich aspiracemi. A také povzbuzuje podnikatelského ducha v nich.
-jk-