Jsou technicky zdatní, otevření a společensky zodpovědní. To bude mít značné dopady na některá odvětví. Kdo tedy může očekávat problémy? Článek na webu business2community.com uvedl 3 kandidáty.
Facebook není celé odvětví, ale stejně ho zmiňme. Teenageři dnes ve skutečnosti Facebook moc nemusejí. Jeho popularita u mladých lidí už nějakou dobu klesá. Další platformy a sociální média jsou zkrátka oblíbenější. Do jisté míry je tomu tak i proto, že Facebook začali využívat i rodiče.
Zdá se, že generace Z upřednostňuje Snapchat a Instagram. V roce 2017 společnost Facebook ztratila jen v samotných USA téměř 3 miliony uživatelů ve věku do 25 let. Mladá generace si také začíná víc hlídat své soukromí. Starší mileniálové tvoří jádro uživatelů Facebooku, ale ti nejmladší si vybírají jiné sítě.
Tištěná média
Ani generace Z tento upadající sektor nezachrání. Mladí lidé vyrostli s e-čtečkou a chytrým telefonem v ruce. A rozhodně necítí nostalgii po čtení ze starého dobrého papíru. Jsou spokojeni s přísunem zpráv na platformách, jako je Reddit, YouTube nebo Instagram.
Kabelová televize
Generace Z se na kabelovou televizi nedívá. Čísla neustále klesají. Raději sleduje stream, jako je Netflix. Když mladí lidé mluví o sledování televize, často tím už nemyslí nic jiného než sledování online streamu.
A proč vlastně sledují jednotlivé pořady? Chtějí mít nějaké téma, o němž by mohli mluvit s přáteli. Také na ně díky tomu chtějí zapůsobit a vypadat chytře. Když se rozhodují, na co budou koukat, často si vyberou podle toho, zda se o příslušné show mluví na sociálních sítích.
-jk-