Proces onboardingu uživatelů slouží k přeměně nově získaných uživatelů na vysoce angažované – a také platící – uživatele.
I aplikace s dobrým UX onboarding potřebují
Bez ohledu na to, jak dobře je vaše aplikace navržena, může být pro nové uživatele nesnadné intuitivně rozpoznat, jak se v aplikaci vyznat anebo jak z ní získat maximum. Onboarding je užitečný, protože:
- Napomáhá seznámení uživatelů s aplikací
- Novým uživatelům usnadňuje používání nové aplikace
- Vám poskytuje příležitost strategicky komunikovat s novými uživateli
- Napomáhá vám také nastavit pozitivní uživatelskou zkušenost a představení toho, jakou hodnotu aplikace uživateli poskytuje
Onboarding posune vaše UX na další úroveň
Dokonce i uživatelsky přívětivé aplikace nemusejí být pro první uživatele přístupné. Všechny velice úspěšné aplikace, jako jsou Gmail, Facebook nebo Tinder, aspoň minimální onboarding nových uživatelů zabudován mají. Prostě to zlepšuje UX, tvrdí web business2community.com.
Nastavte očekávání
Uživatelé si často nainstalují několik konkurenčních aplikací ze stejné kategorie a až pak si vyberou, kterou z nich budou používat – podle toho, jaký budou mít první dojem. Klíčových proto bývá právě několik prvních sekund používání. Když uživatel díky onboardingu okamžitě uvidí, v čem spočívá hodnota vaší aplikace, vyhráli jste.
Potenciální uživatelé by neměli být nuceni hádat, co a jak jim vlastně aplikace nabízí. Měli by se to dozvědět okamžitě a na první dobrou.
Aplikace s onboardingem bude vypadat profesionálněji
Pokud máte dobře navržený proces onboardingu uživatelů a máte pečlivě zpracována stručná a dobře napsaná vysvětlení, vaše aplikace bude vypadat mnohem profesionálněji. Onboarding navíc můžete použít k přehlednému vysvětlení pokročilých funkcí, které vaše aplikace nabízí. Jednoduše rozdělte proces uživatelského onboardingu do několika fází, které budou přístupné tehdy, když to bude potřeba.
-jk-