To, zda se mobilní aplikace snadno používá, je nesmírně důležité. Dokonce i bývalý designer rozhraní Apple tvrdí, že dnešní mobilní trh zkrátka moc intuitivnosti nenabízí. Ve společnosti, kde mobily začínají být ústředním předmětem, by však měli uživatelé dostat adekvátní podporu, tvrdí web smartbrief.com.
Po prodeji chybí podpora
Po počátečním prodeji aplikace je spotřebitel odsouzen k tomu, aby si sám prošel její funkce. Nastává frustrace a ztracený čas. Co by pomohlo zbavit se tohoto trápení?
Buď více lepšího instruktážního obsahu nebo lepší podpora. Ne moc dobré výsledky toho, jak se uživatelé učí aplikace pravidelně používat, by poskytovatelé rozhodně neměli přehlížet. A mimochodem – uživatelská zkušenost (UX) samotná je také problematická.
Lidé u sebe mají mobil asi 90 % svého času. Navíc ke svému mobilu mají jisté emoční pouto. Podpora poskytovaná uživatelům po nákupu aplikací však produktové manažery asi příliš nezajímá.
Instruktážní materiály zhotovené svépomocí nebývají kvalitní
Obvykle není problém najít návod ve formátu PDF nebo videa se zvýrazněnými tlačítky a přidanými textovými poli. Většina uživatelů však tyto podpůrné materiály hodnotí jako nepříliš přehledné.
Žádná poptávka?
Poskytovatelé mobilních řešení tvrdí, že jejich zákazníci nic jiného než aplikace samotné ani nechtějí. To však může být dokladem skutečnosti, že si uživatelé neumějí představit, že by se jim mohlo dostat kvalitní podpory a dobrých instrukcí, které by nebyly nudné nebo neefektivní.
Takové materiály totiž mohou zatím vidět jen zřídka.
Máte stejnou zkušenost, nebo se v mobilních aplikacích a telefonech orientujete snadno?
-jk-