Potřebujete, aby lidé, kteří budou sledovat váš online přenos, měli o dané téma zájem už ve chvíli, kdy se přihlásí – jedině pak máte dobrou šanci udržet si jejich zájem i v průběhu. Co tedy udělat, abyste si naklonili publikum a to vám věnovalo svou pozornost?
Přesvědčte je, že téma je přínosné
Vědí lidé, proč vás vlastně mají poslouchat až dokonce? Vaši posluchači musí vědět, proč je důležitější věnovat pozornost vám než jakékoli jiné možné aktivitě. To je také důvod, proč si musíte pojistit jejich pozornost ještě dříve, než vaše online prezentace začne. Zaměřte se na pozvánku na daný webinář i na samotné zahájení webináře. Uveďte explicitní výhody, které účastníkům účast na něm přinese.
Udělejte svůj webinář zajímavější
Jsme jen lidské bytosti a jako takové je naše pozornost jen omezená. Pokud se lidé o dané téma nezajímají, zírání na obrazovku je duševně vyřadí z provozu. Můžete se tedy pokusit své publikum zapojit, abyste si udrželi jeho pozornost. Lidi můžete zapojit několika způsoby:
- Vizuálně: ukažte jim něco, co stojí za pozornost
- Zvukově: Poslouchat vás by mělo být zajímavé a zároveň také snadné – buďte srozumitelní
- Pohybově: Chtějte, aby vaše publikum něco skutečně udělalo
Přesvědčte i jejich manažery
Měli byste také zajistit, že o přínosu vašeho webináře budou informováni i nadřízení vašeho publika. Nedovolte, aby byli účastníci z vašeho webináře odvoláváni jen proto, aby odpověděli na nějakou otázku nebo dělali něco jiného. Pokud manažeři uvolní někoho k účasti na vaší online relaci, měli by ho skutečně nechat se zúčastnit, uzavírá článek na webu management-issues.com.
-jk-