Může IT pomoci přilákat nové zákazníky?

V roce 2008 je prioritou manažerů IT zákaznický servis. Proto se třetí průzkum v této oblasti, který provádí server Cioisight, týká priorit, strategií a použitých technologií v oblasti odbytu, marketingu a zákaznického servisu.

Studie ukazuje, že webové stránky, které vydělávají více než jiné, jsou navržené tak, aby odkryly vlastnosti produktu, které zákazník nejvíce žádá a aby napomohly k uzavření obchodu.

Firmy – oproti minulému průzkumu - dělají pokroky také v problematice zákaznického servisu. Řada z nich zvyšuje počty stavů IT a vyvíjí nové aplikace, které mají dále přispívat ke zlepšení zákaznického servisu. To jsou dobré zprávy pro zákazníky i IT.

Stačí to však k uspokojení ředitelů a marketérů? Asi ne. Získávání nových zákazníků bývá u mnohých firem důležitější než udržování stávajících. Využívání měření při marketingových rozhodnutích je hlavní prioritou pro marketingové vedoucí ve vědeckém marketingovém institutu (Marketing Science Institute), přesto vedoucí IT umisťují měření odbytu a efektivitu marketingu na 10. příčku seznamu priorit.

IT organizace, zaměřené na proces, by se neměly pouze soustředit na vylepšení služeb, ale věnovat pozornost i dalším prioritám v oblasti odbytu a marketingu. V době nestabilní ekonomiky potřebují firmy veškerou dostupnou pomoc.

-av-

Article source CIO Insight - online magazine for IT managers
Read more articles from CIO Insight