Od roku 1997 utratily společnosti na celém světě 5 biliónů dolarů za fúze. Jenom za poslední rok se takovýchto transakcí uskutečnilo více než 9 000. Ceny akcií vzniklých konglomerátů však jen zřídkakdy přesáhnou ceny akcií jednotlivých firem.
Kupující společnost se obvykle snaží vnutit kupované společnosti svou kulturu, hodnoty a strategii. Nejinak tomu bylo při fúzi společností **Daimler-Benz AG** a **Chrysler Corp.** Konflikty dvou rozdílných kultur mají největší dopad v oblasti správy znalostí.
Podle viceprezidenta **SolutionCentral.com** by rozhodování o koupi nebo prodeji společnosti mělo zahrnovat znalostní audit. V praxi však často dochází k ignorování nebo přehlížení znalostního kapitálu.
Fúze bývají doprovázeny obavami pracovníků a propouštěním. Otázky změn na pracovních místech je třeba řešit na nejnižší úrovni. Jinak se bude nejistota zaměstnanců i nadále šířit. Společnosti **Wells Fargo** a **Norwest Corp.** přišly v tomto ohledu s novou iniciativou.
Autor příspěvku popisuje zkušenosti několika dalších společností se sjednocováním kultur.
**Datum vydání: IV/2001**
Zdroj: Knowledge Management Magazine - zdroj informací pro oblast knowledge managementu (správy znalostí)