Přesun na nové trhy bude nezbytností, protože prakticky veškerý růst automobilového odvětví se odehrává na rozvojových trzích. Jsou zde regionální odlišnosti a také poptávka po znatelně levnějších autech. Produktový design a marketing budou také vypadat jinak. Žádoucí bude i místní výroba… a to znamená další investice. A mimochodem, jsou tu ještě další 2 oblasti, které vysávají peníze.
1) Tvrdá regulace v USA i jinde
Zpřísňující se omezení emisí a spotřeby paliva jsme už zmínili i v předchozím článku. Splnit je není v USA vůbec snadné, protože tato regulace musí být dodržena u celé modelové řady. A právě v USA se kombinuje nízká cena paliva s preferencemi zákazníků, kteří chtějí nákladní auta a SUV.
Takové podmínky to výrobcům moc neulehčují. Zákazníci zde menší a efektivnější auta prostě nechtějí. Zlepšit spotřebu je drahé – a ceny nových aut jsou už tak vysoké. Navíc nikdo ani neví, jaká technologie nakonec bude ta ideální. Ke snížení nákladů a rozdělení rizik může pomoci navazování partnerství s ostatními.
2) Digitalizace zážitku z jízdy
Spotřebitelé mají rádi nové technologie – a také je chtějí. Varování před slepými místy, automatické brzdění před srážkou nebo automatický parkovací asistent jsou velmi populární. Nicméně návrh a výroba chytrých aut je poměrně drahá.
Jak z toho ven? Soustředit se na to svoje
Společnosti v automobilovém průmyslu se musí rozhodnout, co je jejich přednost a silná stránka. Potom do této oblasti mohou investovat, rozšířit ji a tak posílit své postavení – aspoň v dané oblasti.
-jk-