3 tipy, jak u členů vašeho týmu zabránit prokrastinaci

I sebepracovitější a sebezkušenější pracovníci nejsou imunní vůči aktuálně velmi rozšířené civilizační chorobě, a sice prokrastinaci. Prokrastinace je chorobné odkládání povinností kvůli méně důležitým činnostem, které odvádí naši pozornost. Pokud se rozšíří mezi členy týmu, dovede prokrastinace účinně zabít potenciál i jinak efektivního a dobře spolupracujícího týmu. Zde jsou tři tipy, jak dlouhodobě zabránit tomu, aby členové vašeho týmu prokrastinovali, a jak pomoci vašim zaměstnancům tendenci sklouzávat k prokrastinaci překonat.

Ilustrační snímek

Tento článek přinesl server Strategy-Business.com.

Představte týmu jasnou vizi

Prvním a zároveň nejdůležitějším krokem, jak předcházet u vašeho týmu prokrastinaci, je dám jim tak silnou motivaci pracovat a tak jasnou vizi, které chtějí všichni dosáhnout, že všichni členové týmu budou efektivně pracovat a nebudou k prokrastinaci vůbec sklouzávat. Představte vašem týmu společný cíl, dostatečně ho vašemu týmu „prodejte“ a následně se individuálně s jednotlivými pracovníky ujistěte, že skutečně této vizi věří, že jsou z ní nadšeni a že chtějí přispět k postupu směrem k tomuto vytyčenému cíli.

Dejte zaměstnancům odpovídající pravomoci a zapojte je do rozhodovacích procesů

Motivaci pracovat a nesklouzávat k prokrastinaci u svých podřízených nedovedete zajistit, pokud jim nevěříte a pokud jim nedáte dostatečný prostor. Aby byli zaměstnanci inspirováni k podávání co možná nejlepšího výkonu, a aby tudíž nesklouzávali k činnostem, které odvádí jejich pozornost, musí mít dostatečné pravomoci činit sami za sebe určitá rozhodnutí a musí skutečně věřit tomu, že svojí prací přispívají k něčemu většímu a k dobru celého týmu.

Vytvořte zdravé pracovní prostředí, ve kterém si o takovýchto problémech nebojí zaměstnanci hovořit

V neposlední řadě platí, že je vhodné nabídnout pracovníkům takové pracovní prostředí, ve kterém je běžné bavit se i o duševním zdraví pracovníků, o chybách jednotlivých a případně i o problémech s prokrastinací. Členové vašeho týmu by neměli mít problém za vámi přijít a promluvit si o tom, že prokrastinací trpí, a společně byste potom měli zapracovat na nápravě.

 

-mm-

Zdroj: Strategy+Business - americký magazín o strategiích v podnikání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Strategy+Business