Všichni se chceme stát lepšími řečníky a zlepšovat své komunikační dovednosti. Proto si mnozí z nás projdou nějakým krátkým kurzem nebo si zaplatí osobního kouče.
Jenže po každé takové krátkodobé intervenci se obvykle postupně vrátíme zpět ke starým návykům a zvykům. Otázkou je, jak si skutečně zažít to, co jsme se naučili. Chceme-li být výjimeční, vyžaduje to neutuchající úsilí. Jinými slovy nám článek na webu obchodní školy INSEAD doporučuje neustále trénovat.
Trénujte a staňte se mistry v komunikaci
Řiďte se těmito tipy a zcela jistě se vám podaří komunikovat efektivně.
- Udržujte v sobě vděčnost: Měli byste si udržet pozitivní postoj a směřovat vzhůru. Nenechte se chytit ve spirále, která vede jen a jen dolů. Pozitivní, optimistický postoj pak bude mít dopad i na to, jak komunikujete s ostatními.
- Navazujte spojení s ostatními: Respektujte sami sebe a respektujte i ostatní. Když komunikujete, udržujte stálý oční kontakt a také se snažte navázat spojení a získat si důvěru.
- Pravidelně dělejte hlasová cvičení: Používejte je, abyste se hlasově rozehřáli a posílili svůj hlas. Když hlasovým cvičením dáte šanci, váš hlas vás dost možná zanedlouho pozitivně překvapí.
- Dýchejte bránicí: Hektické životy nás často doženou k tomu, že začneme dýchat jen do hrudníku. To však není přirozený styl dýchání. Omezuje to kapacitu našich plic. To je důležité, protože kvalita dýchání velmi úzce ovlivňuje kvalitu vibrací hlasivek.
- Vypravujte příběhy: Vybídněte publikum k představám a dejte do toho trochu života. Monotónní, nezáživné předávání informací vás v komunikaci nikam nedostane.
- Buďte sami za sebe: Stůjte si za svou osobní značkou a za svými hodnotami. Čiňte vědomá a cílevědomá rozhodnutí. Buďte tím nejlepším, kým můžete být. Zcela vědomě si stanovte cíl vždy ukázat vše, co ve vás je.
-jk-