Vůdcovství v obtížných dobách

Výkonná ředitelka britské manažerské profesní organizace Chartered Management Institute Ruth Spellmanová radí, jak můžete zdokonalit své vůdcovské dovednosti v náročných dobách nízké pracovní morálky a nejistoty udržení práce.

  1. Ukazujte svou vizi a nadšení. Atmosféra v týmu se vždy odvíjí od vůdce.

  2. Učte se zvládat stres. Snažte se nepřenášet své osobní stresy na tým.

  3. Předcházejte zahlcení. Nedávejte si nereálné cíle. Snažte se plánovat z širší perspektivy.

  4. Jasně komunikujte. Otevřenost a přístupnost patří k nejcennějším kvalitám vůdců.

  5. Poslouchejte. Nepředpokládejte, že automaticky víte, odkud přijdou nejlepší nápady. Dejte prostor všem.

  6. Motivujte svůj tým. Vsaďte na tři nejdůležitější věci – důvěru, poděkování a vzdělávání.

  7. Jděte příkladem. Zaměstnanci nebudou vynakládat zvláštní úsilí, neuvidí-li u vás to samé.

  8. Poskytujte konstruktivní zpětnou vazbu. Zvažte, jak byste byli rádi vy, aby vám ostatní sdělovali zpětnou vazbu. Nikdo se nemůže zlepšit, když neví, co dělá špatně.

  9. Učte se ze zkušeností. Nejlepší vůdcové jsou sebekritičtí a neustále se učí ze svých zkušeností.

-kk-

Article source Telegraph.co.uk - common website of the British newspapers The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph
Read more articles from Telegraph.co.uk