Proč jsou vrcholoví manažeři často špatní manažeři?

Angličanka Gill Corkindaleová koučuje vrcholové manažery z celého světa. Bez ohledu na to, kolik dolarů, eur nebo yenů investují do koučování a manažerského rozvoje, lze však podle ní považovat za dobré manažery jen velmi málo z nich. Proč?

Existují tři důvody. Prvním je nedostatek času a tlaku na podávání výsledků, který většině vrcholových manažerů znemožňuje hlouběji uvažovat o nových dovednostech a uplatňovat je v praxi. Druhým jsou rozpočtová omezení, která vedou k nedostatečné podpoře a prosazování nejlepších zájmů. Třetím je pak obtížnost změn v chování. Plány osobního rozvoje se často posouvají až na poslední místa seznamu úkolů.

Co s tím? Corkindaleová doporučuje tři základní pravidla a pět klíčových oblastí rozvoje.

Pravidla rozvoje:

- Vytvořte si plán na půl roku a držte se jej. Buďte připraveni spolupracovat s kouči nebo liniovými manažery a upravovat svůj plán v souvislosti s veškerými změnami a podněty, které zaznamenáte.

- Věřte tomu, že vám tento plán pomůže usnadnit život z dlouhodobého pohledu.

- Buďte otevření experimentování. Bavte se při učení nových věcí o sobě i ostatních.

Klíčové oblasti rozvoje zahrnují delegování úkolů a odpovědnosti, řízení vzdálenosti (vyvažování doby trávené s týmem a mimo něj), viditelnost, rovnováhu pracovního a soukromého života a pokračující vzdělávání a reflexi.

-kk-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review