"Krizoví" podnikatelé bývají úspěšnější

Úsloví „co vás nezabije, to vás posílí“ platí i pro podnikatele. Ti, kteří dokáží udržet svou začínající firmu v průběhu ekonomické krize, mají totiž nadprůměrnou šanci, že dosáhnou dlouhodobého úspěchu. Ukázal to výzkum největší světové nadace zaměřené na podnikání Kaufmann Foundation.

Výzkum analyzoval více než 8000 firem založených v posledních 175 letech. Dospěl k závěru, že firmy založené v obdobích ekonomické recese mají větší šanci na úspěch. I když se v krizových obdobích zakládá méně firem, významná část z nich se svým majitelům vyplatí.

Jedním z důvodů úspěchu firem zakládaných v ekonomicky nepřívětivých dobách je skutečnost, že když mají méně zdrojů, nutí je to být obezřetnější při zacházení s penězi. Často se také jedná o podnikatele, kteří svou snahu myslí opravdu vážně a dokáží přežít i s malými přísuny hotovosti.

Je proto možné, že současná ekonomická krize přinese éru nebývalého úspěchu podnikání – minimálně pro ty, kteří mají dostatek odvahy na to, aby začali podnikat právě dnes.

-kk-

Article source Inc.com - a U.S. magazine and web focused on starting businesses
Read more articles from Inc.com