Nepodařilo se vám dosáhnout vytýčených cílů se systémem řízení zákaznických vztahů (CRM)? Podle konzultační firmy Alexander Group chce 35 % ředitelů prodeje zlepšit v roce 2007 CRM a stanovují jej na 3. místě svých priorit. Využijte těchto 5 bodů pro zlepšení CRM strategie:
- Stanovte jasné obchodní cíle – nemůžete zavádět technologie, když nevíte, jestli chcete zlepšit křížový prodej, call centrum atd. Bez toho nebudete vědět, jestli jste dosáhli cíle.
- Sestavte řešitelský tým – Do týmu musíte zařadit reprezentanty ze všech zainteresovaných oblastí – marketing, zákaznické služby, prodej, call centra, účetní, IT a back office. Vedoucím této skupiny, by měl být někdo, kdo je přirozeným leaderem.
- Udělejte IT audit – dodavatel CRM systému vám sdělí technické požadavky na počítačovou výbavu a musíte zajistit, aby v době rozjetí bylo vše v pořádku.
- Ujasněte si hlavní rysy systému – určit hlavní rysy systému je nejtěžší a nejdelší částí implementace systému. Zároveň je to však období, kdy můžete revidovat firemní procesy – sběr dat, vyvážení regionů atd.
- Povzbuďte nebo vynuťte používání – využijte metodu cukru a biče při prosazování systému. Buďte trpěliví při vysvětlování výhod systému, ale zároveň stanovte jasná pravidla, kdy se musí přejít plně na nový systém.
-jh-