Firmy s nejlepší pověstí na světě

V obtížných časech se lidé nejčastěji vzdávají luxusních věcí. Stále však milují čokoládu, zejména italského výrobce Ferrero. Ten se totiž právě umístil na prvním místě v žebříčku firem s nejlepší pověstí na světě, který každoročně sestavuje mezinárodní organizace Reputation Institute. Na přední příčku postoupil z loňského čtvrtého místa a výrazně předstihl druhého, švédského výrobce nábytku IKEA. Třetí místo náleží americké kosmetické společnosti Johnson & Johnson.

V první desítce nejserióznějších firem najdeme pouze dva státy, které jsou zastoupeny dvěma společnostmi. Jsou to Spojené státy, které kromě společnosti Johnson & Johnson zastupuje ještě společnost Kraft foods na 8. místě, a Brazílie reprezentovaná ropnou společností Pertobras (4. místo) a potravinářskou společností Sadia (5. místo).

Reputation Institute sestavuje tento žebříček na základě výzkumu 600 firem po celém světě. Jednotlivé firmy mohou hodnotit pouze lidé v jejich domovské zemi, kteří je znají. Největší náklonnost svým domácím značkám prokázali Indové. Z 27 hodnocených indických společností dosáhlo 24 nadprůměrného hodnocení. 17 z nich se umístilo v první třetině žebříčku.

Francie a Německo, s 30 a 31 hodnocenými společnostmi, se naproti tomu umístily hůře. Dosáhly méně než polovičního nadprůměrného hodnocení. V první padesátce se neumístila žádná německá společnost a pouze jedna francouzská.

Z pohledu celých odvětví vede spotřební zboží - dnes více než kdy jindy. Největší pozitivní změny z pohledu pověsti zaznamenalo odvětví dopravy a logistiky. Naopak tomu bylo u elektrického a elektronického zboží a služeb, které zasáhl největší pokles pověsti.

-kk-

Article source Forbes.com - prestigious American business magazine and website
Read more articles from Forbes.com