The healthy break you need when working from home

Zdravá přestávka, kterou potřebujete, když pracujete z domova

When you work from home, it can be difficult to take a break. Interrupting your work may seem counterproductive; moreover, some types of breaks can be unhealthy. So how do you take a break that keeps you productive?

Cal Newport, author of Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World, considers breaks absolutely key moments of the workday that need to be planned. If you don't plan them, at some point your brain will decide for itself when to take a break, which can actually disrupt your work much more. You will start browsing the Internet, reading news items or texts, and be less productive than if you had taken a planned break.

According to Newport, unplanned breaks weaken your willpower, which ultimately leads to you taking more breaks than you need and being constantly distracted. But if you know that you will take a break in an hour, you can now concentrate on work and enjoy the break more.

Change your unhealthy work habits. For example, you may decide to plan a break every day around noon to see how your productivity and ability to manage stress change. Instead of watching online media, however, get up from your computer and go, for example, to cook lunch or out for a walk. Don't be stressed by looming deadlines. Set the exact time that you can afford only for yourself.

Take a break from your daily schedule. Put it firmly in your diary and don't let anyone take this time away from you (for example, because of an urgent meeting). That will have to wait. A break is actually a meeting with yourself and is just as important as any other business meeting.

Newport specifies that you should avoid the same contextual area of ​​your work during the break. In other words, a different kind of work will distract you more than just letting your brain rest for a while.

Avoid this type of break

One thing that should never be considered a break is sorting e-mail correspondence. Many people do this because they see it as a form of relaxation, a less demanding activity that does not throw them out of the work concept but at the same time may be less mentally demanding than other tasks. However, if you look at your inbox, you'll see a lot of messages you don't have time to deal with immediately. According to Newport, this will only create a cognitive catastrophe in your brain.

Test the length of your break so you can relax optimally and return to work. Especially when working remotely, it is important to be able to track these moments and plan well. Be very careful to make the most of the time you have available. The better you plan, the more effective you will be and free of mental stress.

 

-bb-

    Zdravá přestávka, kterou potřebujete, když pracujete z domova

    Když pracujete z domova, může být obtížné si udělat pauzu. Přerušení práce se vám může zdát kontraproduktivní. Některé typy přestávek mohou být ale nezdravé. Takže jak si udělat pauzu, která vás udrží výkonné?

    Cal Newport, autor knihy Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World považuje přestávky za naprosto klíčové okamžiky pracovního dne, které je třeba si naplánovat. Pokud je nenaplánujete, váš mozek si v určitém okamžiku sám určí, kdy si dá pauzu, což vás může ve skutečnosti vyrušovat od práce daleko více. Začnete si zběžně procházet internet, číst zprávy nebo sms a budete méně produktivní, než kdybyste si pauzu naplánovali.

    Neplánované pauzy podle Newporta oslabují sílu vůle, což nakonec vede k tomu, že si děláte více přestávek, než potřebujete, a jste neustále rozptylováni. Pokud ale víte, že si za hodinu dáte pauzu, můžete se nyní soustředit na práci a přestávku si více užít.

    Změňte své nezdravé pracovní návyky. Můžete se například rozhodnout, že si každý den kolem poledne uděláte úmyslnou přestávku, abyste zjistili, jak se změní vaše produktivita i schopnost zvládat stres. Namísto sledování online médií se však zvedněte od počítače a běžte si například uvařit oběd nebo zajděte na procházku. Nestresujte se hrozícími termíny. Vymezte si přesný čas, který si dopřejete jen sami pro sebe.

    Dostaňte pauzu na váš denní program. Zařaďte ji napevno do diáře a nenechte nikoho, aby vám váš čas pro sebe sebral (třeba kvůli naléhavé schůzce). Musí počkat. Pauza je vlastně schůzka s vámi samými. Je stejně důležitá jako kterákoliv jiná pracovní schůzka.

    Newport upřesňuje, že během přestávky byste se měli vyhnout stejné kontextové oblasti vaší práce. Jinými slovy jiný druh práce odvede vaši pozornost více, než pokud necháte mozek chvíli odpočívat.

    Tomuto typu přestávky se vyhněte

    Jedna věc, která by nikdy neměla být považována za přestávku je třídění emailové korespondence. Řada lidí to dělá, protože to považuje za jakousi formu uvolnění – méně náročnou činnost, která je nerozhodí z pracovního konceptu, ale zároveň nemusí být příliš mentálně náročná jako jiné úkoly. Pokud se však podíváte na svou doručenou poštu, uvidíte spoustu zpráv, které nemáte čas naráz vyřešit. Podle Newporta tím jen ve svém mozku vytvoříte kognitivní katastrofu.

    Otestujte si, jakou délku přestávky potřebujete, abyste si optimálně odpočinuli a mohli se vrátit zpět k práci. Zejména při práci na dálku je důležité umět tyto momenty vysledovat a dobře naplánovat. Buďte velmi opatrní, abyste co nejlépe využili čas, který máte k dispozici. Čím lépe se budete plánovat, tím výkonnější budete, aniž by vás to stálo mentální pohodlí.

     

    -bb-

    Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery