Obsolete management lessons you should definitely not follow anymore

Zastaralé manažerské poučky, které byste už rozhodně neměli následovat

People management, like all branches of human activity, is constantly evolving. However, there still exist some outdated, old-school management adages which are taken as fixed and permanent, even though in reality they could harm your managerial efforts if you were to follow them today. Let's take a look at four examples.

This text is based on an article on Forbes.

The leader is always right as they are the ultimate decision maker

Unless you are in the military, this argument no longer holds up today. And, by the way, it no longer applies in the military either. A manager is not an omniscient authoritarian who dictates how things should be done, but rather someone who has to enable their subordinates to work efficiently and productively. In so doing, they have to put their ego and personality to one side as much as possible. So forget about always having the last say.

One management and communication style suits all workers

Personalisation has played a major role in the relationship between workers and their supervisors for some time. Each employee requires a slightly different approach, a different type of communication and a different management style. A good manager should respect these individual needs of workers. On no account should they always use the same style when dealing with individual subordinates.

Strict division of roles, hierarchies and teams

In the old days, companies and roles were strictly divided with a clearly defined hierarchy and teams working in isolation. This is no longer the case today. Where this idea still persists, there is certainly some catching up to do. Today even a manager can do routine work and regular workers be involved in key strategic decisions. Hierarchy is less important than cooperation and harmony among all company workers.

Development is something a worker first needs to earn

Training and developing workers only as a reward is one of the biggest fallacies of human resource management. In fact, companies should always train workers no matter what. Otherwise, they will eventually lose competitiveness as well as skilled employees. Educate your staff, regardless of whether they are more or less successful.

 

-mm-

    Zastaralé manažerské poučky, které byste už rozhodně neměli následovat

    Vedení lidí se, stejně jako všechny obory lidské činnosti, neustále vyvíjí. U managementu však stále přetrvávají některé zastaralé poučky ze staré školy, které se berou jako dané a neměnné, ale které by ve skutečnosti mohly vašim manažerským snahám uškodit, pokud byste se podle nich stále řídili i dnes. Pojďme si čtyři tyto zastaralé poučky, které patří do starého železa, představit.

    Tento text vychází z článku na Forbesu.

    Vedoucí má vždy pravdu i hlavní rozhodovací právo

    Pokud nepůsobíte v armádě, tento argument už dnes neobstojí. A neobstojí mimochodem už ani v armádě. Manažer není vševědoucí autoritář, který diktuje, jak se věci mají dělat. Je to člověk, který má umožnit podřízeným pracovat efektivně a produktivně, a při tom musí své ego i svoji osobu upozadit co možná nejvíce. Zapomeňte tedy na to, že byste měli mít vždy poslední slovo.

    Všem pracovníkům vyhovuje jeden manažerský a komunikační styl

    Personalizace už hraje prim i ve vztazích mezi pracovníky a jejich nadřízenými. Každý zaměstnanec vyžaduje trochu jiný přístup, jiný druh komunikace i jiný styl řízení. Dobrý manažer by tyto individuální potřeby pracovníků měl respektovat. A v žádném případě by při jednání s jednotlivými podřízenými neměl používat totožný manažerský styl.

    Striktní rozdělení rolí, hierarchie a týmů

    Ve starých dobách byly firmy i role striktně rozděleny. Byla jasně daná hierarchie a týmy pracovaly osamoceně, v izolaci. To už dnes neplatí. A tam, kde tato myšlenka stále přetrvává, mají určitě co dohánět. I manažer dnes může dělat rutinní práci, pracovníci se podílí na klíčových, strategických rozhodnutích. A hierarchie není tak důležitá, jako spolupráce a souznění mezi všemi pracovníky firmy.

    Rozvoj je něco, co si pracovník musí nejdřív zasloužit

    Vzdělávání a rozvoj pracovníků jenom „za odměnu“ je jedním z největších omylů řízení lidských zdrojů. Firmy by totiž pracovníky měly vzdělávat vždy, za každou cenu. Pokud tak neučiní, v dlouhodobém horizontu ztratí konkurenceschopnost a budou přicházet o šikovné zaměstnance. Vzdělávejte tedy pracovníky nehledě na to, jestli jsou více či méně úspěšní.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
    Štítky: Leadership