Challenges new managers face and how to overcome them

Výzvy, kterým čelí čerství manažeři. Jak je překonat?

No matter how many books you read before being promoted to manager, at the beginning you will experience a period in which you make a lot of mistakes. Which is okay, as long as you learn from them. New managers without experience of managing people face unique challenges they must overcome at the outset of their new role. Here is a list of them, along with some tips on how to overcome them as quickly and smoothly as possible.

This list was published by the Center for Creative Leadership website.

Overcoming the role of a mere colleague

New leaders are often promoted from regular team members. Thus they frequently find themselves managing people who previously were their colleagues. If this is the case, do not be too harsh on your new subordinates, but at the same time clearly set new boundaries. Take advantage of the fact you know these people very well by using this knowledge when communicating with them individually.

Being responsible for the work of others

Another thing a new manager is not necessarily used to is being responsible for the work of others. In this case it is of course necessary the manager communicate their expectations to subordinates and help them achieve the given goals.

Delegation of work

Many new managers make the mistake of taking on too much work themselves and not delegating enough to their subordinates. One of the biggest tasks of a new manager is therefore learning how to delegate work in a quick and effective manner.

Communication with management and other team managers

For a manager, communication with the rest of the company is different than it is for a regular employee. A new manager must communicate in both directions: towards their team and towards management. Thus the manager serves as a kind of link between management and team. it is also advisable to establish good relationships with other team leaders from the very start, as you will have intensive contact with them too.

Development of subordinates

An extremely important task of a manager is employee development. A new manager must learn to understand their subordinates. You should not neglect their development, education and career advancement.



-mm-

    Výzvy, kterým čelí čerství manažeři. Jak je překonat?

    Ať už si před nástupem do manažerské role přečtete sebevíc odborných knih, na začátku si jistojistě projdete obdobím, kdy budete dělat spousty chyb. To je ale zcela v pořádku, pokud se z těchto chyb poučíte. Noví manažeři, kteří nemají s vedením lidí zkušenosti, čelí jedinečným výzvám, které musí na začátku výkonu své nové manažerské role překonat. Zde je jejich výčet. Spolu s tipy, jak je překonat co nejhladčeji a nejrychleji.

    Tento seznam přinesl server Center for Creative Leadership.

    Vymanění se z role kolegy

    Do manažerské role jsou noví lídři často povyšování z řad týmu. Proto se mnohdy ocitají v situaci, kdy mají najednou vést lidi, kteří byli předtím jejich kolegové. Nebuďte na své nové podřízené v takovém případě přehnaně přísní, ale zároveň jasně vymezte nové hranice. Využijte to, že své nové podřízené důvěrně znáte, a tyto své znalosti využijte při individuální komunikaci se svými podřízenými.

    Zodpovědnost za práci druhých

    Další věc, na kterou není nový manažer nutně zvyklý, je, že má odpovědnost za práci jiných lidí. V takovém případě je samozřejmě nutné, aby podřízeným jasně komunikoval svá očekávání a pomáhal jim dosahovat potřebných cílů.

    Delegování práce

    Mnozí noví manažeři dělají tu chybu, že si nechávají spoustu práce pro sebe. A málo práce delegují na své podřízené. Naučit se efektivně a rychle delegovat práci svým podřízeným je jedním z největších úkolů nového manažera.

    Komunikace s vedením a ostatními týmovými manažery

    Komunikace se zbytkem firmy je z pozice manažera jiná než z pozice řadového pracovníka. Nový manažer musí komunikovat obousměrně – směrem ke svému týmu a směrem k vedení. Funguje tak jako jakási spojka mezi vedením a týmem. Stejně tak je nutné hned ze začátku navázat dobré vztahy s ostatními týmovými vedoucími, protože s nimi bude nový manažer taktéž v intenzivním kontaktu.

    Rozvoj podřízených

    Extrémně důležitým úkolem manažera je rozvoj podřízených. Nový manažer se musí naučit naladit se na vlnu svých jednotlivých podřízených a nezanedbávat jejich rozvoj, vzdělávání a kariérní posun.



    -mm-

    Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)

    Štítky: Leadership