Improve your decision-making: five steps to making the right decision

Vylepšete své rozhodovací schopnosti: Jak v pěti krocích učinit správné rozhodnutí

Decision-making is big part of a manager's agenda. Without quick and correct decision-making by the manager, their team may not flourish. This is why the current article will look at the steps a correct and effective decision-making process should have.

These tips appeared in an article on the Brian Tracy blog.

Step no. 1: Find out what the decision is about

First of all you must clarify for yourself what the decision concerns. This sounds trivial, yet correctly defining the subject of the decision is crucial. Focus, if possible, on making a decision that solves the very core of the problem, not just its current, short-term symptom.

Step no. 2: Determine the options

Consider several possible options. What are the possibilities you are choosing from? How realistic are the individual options and which are the most practical?

Step no. 3: Find out what impact your decision will have

Understand the impact of your decision. In order to choose the correct solution, you need to consider the effect your decision will have. You must keep in mind also all the implications the decision will have in the future and take these into consideration.

Step no. 4: Consider the pros and cons of individual decisions

Now it is time to compare the individual options. What are their pros and cons? Will they solve things in the long run or only in the short term? And what are the priorities of what you are trying to achieve?

Step no. 5: Make the decision

The last step is to make the actual decision and implement it in the most efficient way possible. Then, monitor the situation and ensure you made the right choice. If necessary, adjust or change the decision.



-mm-

    Vylepšete své rozhodovací schopnosti: Jak v pěti krocích učinit správné rozhodnutí

    Rozhodování je velkou částí agendy jakéhokoliv manažera. Bez rychlého a správného rozhodování nemůže tým pod daným týmovým lídrem prosperovat. Proto se dnes podíváme na to, jaké kroky by měl mít správný a účinný rozhodovací proces.

    Tyto tipy byly uveřejněny v příspěvku na blogu Briana Tracyho.

    Krok č. 1: Zjistěte, o čem přesně se rozhoduje

    V prvé řadě si musíte ujasnit, o čem to vlastně rozhodujete. Zní to banálně, ale správná definice předmětu rozhodování je zcela klíčová. Zaměřte se na to, abyste svým rozhodnutím řešili pokud možno jádro celého problému, ne jenom jeho aktuální, krátkodobý symptom.

    Krok č. 2: Určete, jaké jsou možnosti

    Vymyslete několik možných řešení. Mezi jakými možnostmi se rozhodujete? Jak reálné jednotlivé možnosti jsou a které je z nich nejpraktičtější?

    Krok č. 3: Zjistěte, jaký dopad bude vaše rozhodnutí mít

    Uvědomte si rozsah vašeho rozhodnutí. Abyste vybrali to správné řešení, musíte brát v potaz, jaký efekt bude vaše rozhodnutí mít. Musíte si uvědomit všechny implikace, které i v budoucnu rozhodnutí bude mít, a vzít je v potaz.

    Krok č. 4: Zvažte pro a proti jednotlivých rozhodnutí

    Přichází na řadu porovnání jednotlivých možností. Jaké jsou jejich pro a proti? Vyřeší se tím situace dlouhodobě, nebo krátkodobě? A jaké jsou priority toho, čeho chcete dosáhnout?

    Krok č. 5: Učiňte rozhodnutí

    Posledním krokem je dané rozhodnutí učinit a co nejefektivněji jej implementovat. Následně situaci monitorujte a ujišťujte se, že se jednalo o skutečně správné rozhodnutí. V případě potřeby jej upravte nebo změňte.



    -mm-

    Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
    Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com
    Štítky: Leadership