Avoid the four most common mistakes managers make

Vyhněte se nejčastějším čtyřem chybám, kterých se dopouštějí manažeři

Being a good manager means combining a wide range of diverse skills, experience and knowledge. And it also means avoiding the following four mistakes that team leaders unfortunately often make.

This list of managerial mistakes was brought by Entrepreneur.com.

Giving only negative feedback

Unfortunately, many managers give only negative feedback to their subordinates. In other words, they think feedback means correcting, explaining and criticising. While negative feedback certainly has its place in people management, it is equally important to provide positive feedback, through which the manager supports and develops subordinates' strengths. 

Too little attention paid to subordinates' development

The only way many managers engage in subordinates' development is an annual one-hour review. They discuss what training the subordinate should receive in the coming year and that's all. Managers should try to help subordinates' all-round development as people, in both soft and hard skills, and in achieving their long-term goals and career visions.

Ineffective delegation of work

Few managers know how to delegate work effectively. As a result, they are often overwhelmed with work and capable of delegating only a part of the tasks. But they often do so ineffectively, which results in numerous misunderstandings, additional communication, unmet expectations, and frustration for everyone involved. Effective delegation of work is a crucial element in effective teamwork.

Little flexibility in ideas and expectations

Having a vision is a must for managers. But at the same time, they must also be flexible, able to allow subordinates space to work on tasks in their own way, and be psychologically prepared for the fact a plan may need to be changed according to circumstances. Rigidity and intransigence on the part of the manager leads to micromanagement and the inability to fulfil the maximum potential of the team as a whole.

 

-mm-

    Vyhněte se nejčastějším čtyřem chybám, kterých se dopouštějí manažeři

    Být dobrým manažerem znamená skloubit v sobě celou řadu různorodých dovedností, zkušeností a znalostí. A také to znamená vyhnout se následujícím čtyřem chybám, kterých se bohužel týmoví vedoucí velmi často dopouštějí.

    Tento seznam manažerských chyb přinesl server Entrepreneur.com.

    Dávání pouze negativní zpětné vazby

    Mnoho manažerů bohužel podává svým podřízeným pouze negativní zpětnou vazbu. Jinými slovy – pod zpětnou vazbou si představují napravování, opravování, vysvětlování a kritiku. I když má negativní zpětná vazba ve vedení lidí určitě své místo, neméně důležitá je pozitivní zpětná vazba, díky které manažer naopak podporuje a rozvíjí silné stránky svých podřízených.  

    Nedostatečná péče věnovaná rozvoji podřízených

    Řada vedoucích si péči o rozvoj podřízených „odbyde“ během jedné hodiny na bilančním setkání s podřízeným jednou za rok. Pobaví se o tom, jaké školení by měl dotyčný podstoupit v následujícím roce, a tím veškerá péče končí. Manažer by se měl ale snažit pomoci svým podřízeným rozvíjet se všestranně, v měkkých i tvrdých dovednostech, a měl by mu pomoci dosahovat dlouhodobých cílů a kariérních vizí.

    Neefektivní delegace práce

    Málokterý manažer umí efektivně delegovat práci. Výsledkem tak často je, že manažer je přehlcen prací a je schopen delegovat jenom část úkolů – často tak ale činí neefektivně a výsledkem je spousta nedorozumění, zbytečné komunikace navíc, nevyplněných očekávání a frustrace u všech zúčastněných. Pro efektivní práci týmu je efektivní delegace práce zcela klíčová.

    Malá flexibilita co se týče představ a očekávání

    Mít určitou vizi je u manažera nutné. Zároveň však musí být dotyčný vedoucí i flexibilní. Musí umět dát svým podřízeným prostor na úkolech pracovat po svém a musí být psychicky smířeni s tím, že plán může být nutné podle okolností změnit. Rigidita a neústupnost na straně manažera vedou k mikro-managementu a nemožnosti naplnit maximální potenciál celého týmu.

     

    -mm-

    Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
    Štítky: Leadership