Všichni dobří manažeři dělají jednu věc stejně

One thing all good managers need

Přemýšleli jste někdy nad tím, co odděluje opravdu dobré manažery od těch průměrných nebo podprůměrných? Věcí by se dalo najít určitě spoustu. Existuje ale jedna věc, kterou musí dělat všichni manažeři, kteří chtějí při vedení lidí dosáhnout úspěchu. O co jde? To vám povíme v tomto článku.

Konzistentnost – klíč k úspěchu v managementu

Při vedení lidí hraje zcela klíčovou roli konzistentnost. Tedy určitá neměnná integrita. Konzistentní manažer je takový, který nemění příliš často své názory, pokud k tomu není skutečně dobrý důvod, a který se vždycky drží pevného žebříčku hodnot. Takový manažer neříká jednomu člověku jeden názor a druhému jiný názor.

Proč je konzistentnost tak důležitá?

Jak uvádí BBC.com. konzistentnost vedení týmu vytváří dojem bezpečného a zdravého pracovního prostředí. Podřízení manažera totiž vědí, co od něj mohou čekat, jaké jsou jeho priority a také co se očekává od nich. Když je manažer naopak nekonzistentní a neustále mění své priority a požadavky a chová se nepředvídatelně, jeho podřízení nemají čas a klid na soustředěnou práci a věnují příliš mnoho energie navigování v neustále se měnícím pracovním prostředí.

Konzistentnost neznamená absenci flexibility

Někdo by možná mohl po přečtení textu výše namítnout, že doba se neustále vyvíjí a lidem, kteří nemění své názory a udržují si stále ten stejný žebříček priorit a hodnot, dříve či později ujede vlak.

Tato představa je ale mylná. Flexibilita je u pracovníků, týmů i jejich manažerů určitě žádoucí a nutná. To však neznamená, že manažer bude neustále měnit své názory a priority podle toho, jak se mění situace. Pracovníci potřebují ke klidné a kreativní práci určitý klid a rovnováhu. A tu právě obstarává konzistentní manažer, který sice do určité míry reaguje na aktuální dění a odpovídá na nové výzvy, ale zároveň v rámci svého pracovního stylu vyzařuje jistý klid, předvídatelnost a neukvapenost.

 

-mm-

One thing all good managers need

Have you ever wondered what separates the really good managers from the mediocre or below average ones? There are certainly a lot of things that make this difference. But there is one trait in particular that all managers who want to succeed in managing people need. What is it? This article will explain.

Consistency: the key to success in management

An absolutely crucial role in managing people is played by consistency, namely a certain unchanging integrity. A consistent manager does not change their views too often unless there is a really good reason to do so, and they always adhere to a fixed set of values. Such a manager does not say one thing to one person and something else to another.

Why is consistency so important?

As BBC.com states, consistency of leadership creates the impression of a safe and healthy work environment. This is because subordinates know what to expect from the manager, what their priorities are and also what is expected of them. Conversely, if a manager is inconsistent, constantly changes their priorities and demands and behaves unpredictably, subordinates have neither the time nor peace of mind to work in a focused manner, as they are forced to devote too much energy to navigating an ever-changing work environment.

Consistency does not mean lack of flexibility

After reading the text above, some might argue that technology is constantly evolving and that people who do not change their views and maintain the same set of priorities and values will sooner or later miss the boat.

But this idea is mistaken. Flexibility is certainly desirable and necessary for workers, teams and their managers; however, this does not mean a manager will constantly change their views and priorities in response to changing situations. Workers need a calm and balanced environment so they can work calmly and creatively. And that is what is provided by a consistent manager who, while to some extent reacting to current events and responding to new challenges, exudes a certain calmness, predictability and unhurriedness in their working style.

 

-mm-

Article source BBC - British Broadcasting Corporation
Read more articles from BBC
Tags: Leadership