Managing a team during uncertain times: effective leadership in a crisis

Vedení týmu v nejisté době: Jak efektivně provést tým krizovým obdobím

A crisis may affect different teams differently. For a sales team, it might be a drop in sales, for an event management team a pandemic like Covid-19 that cancels all social events, for any other team the fact the company was bought by a new mother company, causing uncertainty. One thing is certain: a crisis reveals the true qualities of a team manager. The manager is the one who needs to calm the team down and lead them through the crisis in the most effective way. Here are some tips on how this is done.

Transparent communication

According to Entrepreneur.com, the most important thing is to communicate transparently. If you withhold information from subordinates or try to sugarcoat everything to excess, they will notice. And they will become even more nervous. Do not alarm subordinates unnecessarily, but at the same time be honest with them and do not downplay the situation.

Involve everyone

When solving a crisis, you must involve everyone. The ongoing situation often impacts all members of the team, which is why they all need to join together in a common effort. Moreover, by involving everyone you give the employees an opportunity to contribute to the solution of the problem. They will thus not feel so powerless as if they have nothing to do but wait helplessly to see what happens next.

Clear plan

Though the situation may seem hopeless, there are definitely some steps you can take in order to mitigate its impact or prevent anything from having such a devastating impact on your team again in the future. It is your task as team manager to state clearly what happens next and offer a plan to get out of the situation or reduce its impact.

Opportunities

Every crisis also brings opportunities. Even a seemingly negative and devastating situation offers a chance to learn something new or review current procedures. Help your subordinates see something positive in the situation and together find a way to exploit it to the maximum.



-mm-

    Vedení týmu v nejisté době: Jak efektivně provést tým krizovým obdobím

    Pro každý tým může krizové období vypadat jinak. Pro obchodní tým to může být propad prodejů, pro tým v oblasti event managementu to může být třeba pandemie Covidu-19, která mu znemožní organizovat společenské akce, a pro jakýkoliv jiný tým to může být třeba odkup firmy novou mateřskou společností a s tím spojená nejistota. V krizovém období se každopádně ukážou skutečné kvality vedoucího týmu. Ten musí týmu přinést klid a musí ho krizovým obdobím co nejefektivněji provést. Zde je několik tipů, jak na to.

    Transparentní komunikace

    Podle Entrepreneur.com je ze všeho nejdůležitější transparentně komunikovat. Jestliže budete podřízeným něco zatajovat nebo se budete snažit realitu malovat příliš na růžovo, brzy si toho všimnou. A jejich nervozita ještě stoupne. Zbytečně své podřízené nestrašte, ale zároveň k nim buďte zdravě upřímní a nesnažte se situaci přehnaně bagatelizovat.

    Zapojení všech

    Do řešení stávající krize je potřeba zapojit všechny členy týmu. Nastálá krize zpravidla dopadá na všechny členy týmu a je tedy nutné spojit všechny síly dohromady. Navíc tím dáte možnost pracovníkům podílet se alespoň trochu na řešení problému. Nebudou se tak cítit tolik bezmocně, jako když nebudou mít co dělat a budou jen bezmocně čekat, co bude.

    Jasný plán

    I když se situace může jevit jako bezvýchodná nebo neovlivnitelná, určitě existují kroky, které můžete podniknout, abyste zmírnili její dopady. Nebo abyste alespoň zabránili tomu, aby stejnou ničivou silou tato krize dopadla někdy v budoucnu znovu. Vaším úkolem coby týmového lídra je říct jasně, co se bude dít, a naplánovat cestu, jak z krizové situace ven nebo jak umírnit její dopady.

    Příležitosti

    Každá krize přináší i nějaké příležitosti. I zdánlivě negativní a drtivá situace nabízí i příležitosti naučit se něco nového nebo přezkoumat stávající postupy. Pomozte svým podřízeným na dané situaci najít něco pozitivního a společně se z celé situace pokuste vykřesat maximum.

     

    -mm-

    Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
    Štítky: Leadership