Three people management myths that have been busted

Tři mýty o vedení lidí, které byly zbořeny

There are still many myths about leadership and managing people that have long been busted and are now known to be untrue. Nevertheless, some people, especially more conservative ones, continue to believe them. What are these myths and why are they untrue? This article will explain.

Leaders are born and management skills cannot be learnt

As Addicted2Succes.com states, this myth still quite often persists and unfortunately dissuades many people who do not feel they are leaders by nature from ever trying to become a manager.  The truth is, of course, that management skills can be learnt. And even those people who are so-called leaders by nature have to learn a lot of things so they are not too authoritarian and follow modern trends in management.

A leader must never show weakness in front of their subordinates

This view is based on some people's somewhat rigid understanding of leadership, namely the belief a leader must have absolute authority, know everything and never show there is something they do not know or that they have any weaknesses. However, this approach leads to wasted potential for the whole team. No one person knows everything best.

In aviation there is a concept called "crew resource management". A similar principle is used in the maritime industry under the name "bridge resource management". In both cases, the basic principles are that no one is infallible and communication is encouraged between the captain and other crew members. This approach has already prevented many unnecessary accidents and human errors. Keep these principles in mind in the day-to-day management of your team and don't be afraid to admit to subordinates you do not know or are unsure about something.

The primary (and often only) motivation for employees is money

While it is true that most of us probably would not do our jobs if we were not getting paid, it is a myth that money is the only motivating factor for an employee to perform well and stay with their employer. Individual motivation always contains multiple layers; factors often more important than money include things like praise, recognition, opportunity for development, or a deeper meaning to the work.

 

-mm-

    Tři mýty o vedení lidí, které byly zbořeny

    I o leadershipu a vedení lidí stále panují určité mýty, které však byly již dávno zbořeny a dnes se už ví, že nejsou pravdivé. Přesto se najdou lidé, především konzervativnějšího ražení, kteří stále důvěřují ve staré pořádky, které těmto mýtům věří. O jaké mýty se jedná a jak je to s nimi ve skutečnosti? Vše vám povíme v následujícím článku.

    Lídrem se člověk rodí a manažerským dovednostem se nedá naučit

    Jak uvádí Addicted2Succes.com, tento mýtus stále poměrně často přetrvává a způsobuje, že mnoho lidí, kteří se necítí být vedoucími od přírody, se bohužel do manažerské funkce nikdy ani neodváží posunout. Pravda je přitom taková, že manažerským dovednostem se samozřejmě dá naučit. A i ti lidé, kteří jsou takzvaně vedoucími od přírody, se musí spoustu věcí doučit tak, aby nebyli příliš autoritářskými vedoucími a následovali moderní trendy v managementu.

    Vedoucí nikdy nesmí před svými podřízenými ukázat slabost

    Tento názor vychází z poměrně militantního chápání vedení lidí. V rámci tohoto mýtu se někteří lidé domnívají, že vedoucí musí mít absolutní autoritu, musí všechno vědět a nesmí ukázat, že něco nezná nebo že má nějaké slabé stránky. Tento přístup však vede ke zbytečnému promrhání potenciálu celého týmu. Žádný jedinec totiž neví všechno nejlépe.

    I v letectví se používá koncept zvaný „crew resource management“. Obdobný princip se používá v námořnictví pod názvem „bridge resource management“. Oba principy fungují s myšlenkou, že nikdo není neomylný, a podporuje komunikaci mezi kapitánem a ostatními členy posádky. Tento přístup už zabránil mnoha zbytečným haváriím a lidským chybám. Mějte tyto principy na paměti i při každodenním vedení vašeho týmu a nebojte se podřízeným přiznat, že něco nevíte nebo si nejste jisti.

    Primární (a často jedinou) motivací zaměstnanců jsou peníze

    Ano, je pravda, že většina z nás by asi svoji práci nedělala, pokud bychom za ni nedostávali zaplaceno. To, že ale peníze fungují jako jediný motivační faktor, proč zaměstnanec podává dobrý výkon a zůstává u dotyčného zaměstnavatele, je mýtus. Motivace jedince má vždy mnoho vrstev. A mezi faktory, které jsou často důležitější než peníze, patří třeba pochvala, uznání, možnost rozvoje nebo hlubší smysl práce.

     

    -mm-

    Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success
    Štítky: Leadership