Seven fatal management mistakes a leader cannot make

Sedm fatálních manažerských chyb, kterých se nesmí žádný vedoucí dopouštět

An effective leader must be an excellent communicator, organiser, psychologist and also expert in their team's field. Unfortunately, even the best team cannot fully exploit its potential if it is led by someone who makes quite basic mistakes incompatible with effective leadership. Here are seven fatal mistakes a manager must not make. If you fear you might be guilty of some of them, you should start correcting things immediately.

A manager standing above the team

A good leader stands not above the team but within it. Do not look down on other people and listen to the real problems of team members.

Inability to take responsibility for one's own mistakes

An inability to admit to a mistake and blaming others for one's own failings is a bad enough trait in anybody. But in a team leader it is absolutely fatal. Have a certain level of self-reflection and accept responsibility for your actions.

Bad time management

As coach Casey Miller states in a LinkedIn article, a frequent shortcoming is having no time for anything. No one can get hold of you, you have no time to talk to people one on one and you cancel most meetings at the last minute. But time management is crucial in successful leadership and time with subordinates should always have the highest priority.

Favouritism and lack of transparency

Are you treating everybody the same? Or maybe you have a favourite team member who has a personality similar to yours and you treat them better than the others? Employees are very sensitive to injustice and they can always recognise it, so you really need to be careful in this regard.

Inability to turn ideas into reality

Are you the perpetual visionary? Someone who has a lot of new ideas but is unable to realise them? In that case your team members will soon stop believing in your visions and their work efficiency will drop significantly.

Focus on one's own career development

It is clear that a leader must have a good relationship not only with their team but also with people on the same level and company management. But you cannot overdo it. If you spend the whole time working on your own career but have no time for the development of your subordinates, this will soon turn against you.

Ignoring problems

Nobody likes dealing with unpleasant topics. But ignoring a problem in the long run will not make it disappear; on the contrary, it will only become worse over time. You must know how to face problems and deal with unpleasant situations in a fair and transparent way.

 

-mm-

    Sedm fatálních manažerských chyb, kterých se nesmí žádný vedoucí dopouštět

    Efektivní lídr musí umět skvěle komunikovat, organizovat si čas, být tak trochu psycholog a navíc se velmi dobře vyznat v oboru, kterému se jeho tým věnuje. Bohužel, i sebelepší tým nemůže dosahovat svého maximálního potenciálu, pokud mu velí někdo, kdo se dopouští zcela zásadních chyb, neslučitelných s efektivním leadershipem. Zde je sedm fatálních chyb, které jako manažer nesmíte dělat. A pokud máte obavu, že se některé z nich možná dopouštíte, měli byste co nejdříve zapracovat na nápravě.

    Manažer stojící nad týmem

    Dobrý leader je někdo, kdo není nad svým týmem, ale kdo je jeho součástí. Buďte skutečně nohama na zemi, nad nikoho se nepovyšujte a naslouchejte skutečným problémům členů svého týmu.

    Neschopnost přijmout odpovědnost za své vlastní chyby

    Neumět přiznat vlatní vinu a shazovat své neúspěchy na ostatní je velmi špatnou vlastností u jakéhokoliv člověka. Ale u vedoucího je to nešvar zcela fatální. Mějte určitou míru sebereflexe a přijímejte odpovědnost za své činy.

    Špatný time management

    Jak uvádí kouč Casey Miller ve svém článku na LinkedIn, častým nešvarem je to, že vedoucí nemá nikdy na nic čas. Nelze ho zastihnout, nemá čas se s nikým bavit individuálně, většinu schůzek na poslední chvíli ruší. Time management je ale alfou a omegou úspěšného vedení a čas s vašimi podřízenými by vždy měl mít vysokou prioritu.

    Protekce a netransparentní jednání

    Měříte všechny stejným metrem? Nemáte náhodou oblíbeného podřízeného, který je vám podobný svým přístupem, a nesnažíte se ho nespravedlivě protlačovat na úkor ostatních? Pracovníci jsou na neférovost nadřízených velmi citliví a vždy si ji ihned všimnou, proto je nutné být v tomto ohledu extrémně obezřetný.

    Neschopnost proměnit nápady ve skutečnost

    Nejse náhodou věčný vizionář? Člověk, co má sice hromadu skvělých nápadů, ale neumí je dotahovat do konce? Pak vám postupně přestanou vaši podřízení vaše vize věřit a jejich práce tak výrazně utrpí na efektivitě.

    Zaměření na vlastní kariérní rozvoj

    Je jasné, že vedoucí musí mít dobré vztahy nejen se svým týmem, ale i s lidmi na stejné úrovni i s vedením firmy. Nic se ale nemá přehánět. Pokud trávíte veškerý čas budováním své kariéry, ale nemáte čas na rozvoj svých podřízených, brzy se vám to může vymstít.

    Ignorování problémů

    Každý by rád neřešil nepříjemná témata, ale pokud budete dlouhodobě nad nějakým problémem přivírat oko, problém tím nezmizí a jenom se postupem času zhorší. Musíte se umět stavět problémům čelem a i nepříjemné záležitosti řešit férově a zcela transparentně.

     

    -mm-

    Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
    Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
    Štítky: Leadership