Five myths about generation Z workers you should not believe

Pět mýtů o pracovnících z generace Z, kterým nesmíte věřit

There are many myths about Generation Z, namely people born after 1997 and, unfortunately, false and misleading reputations follow these young people into the workplace as well. What are the most common misleading myths about Generation Z, things you should know about in order to avoid the same mistakes many other companies are making?

This text is based on an article on BBC.com.

Generation Z people are constantly glued to their screens and cannot communicate face-to-face

This myth applies only to a very small percentage of young people and it is also true of a small section of the older population. Members of Generation Z value interpersonal relationships and are often better at verbal communication than their older counterparts.

Young people cannot concentrate

It is simply not the case that young people cannot concentrate. It is certainly true that they have different work habits and work styles, but they are just as capable of deep work as anyone else.

Young people are lazy and do not want to work

Just because young people are more concerned about work-life balance does not mean they do not want to work. What is true, however, is that they often try to negotiate better conditions and are often less willing to work from morning to night for low pay.

Generation Z workers easily change jobs and are not loyal to their employer

Statistical data completely debunks the myth that young people change jobs at the drop of a hat and are not loyal to their employer. On the contrary, the stats show young people are deeply loyal to an employer who is aligned with their priorities and offers them what they want.

Young people do not tolerate any negative feedback

This myth is perpetuated by managers and recruiters who do not know how to communicate well with different types of people and assume one style of giving feedback must suit all. Of course you can talk to Generation Z people normally, but you need to be aware of how the given person communicates and how feedback needs to be adjusted.



-mm-

    Pět mýtů o pracovnících z generace Z, kterým nesmíte věřit

    O generaci Z, tedy o lidech narozených po roce 1997, koluje celá řada mýtů. A bohužel, nepravdivá a zavádějící reputace pronásleduje tyto mladé lidi i na pracovištích. Jaké jsou nejčastější mýty o generaci Z, které ve skutečnosti nejsou pravda a o kterých byste měli vědět, abyste se nedopouštěli těch samých chyb, jako celá řada jiných firem?

    Tento text vychází z článku na BBC.com.

    Lidé z generace Z jsou neustále přilepení na obrazovky a neumí komunikovat tváří v tvář

    Tento mýtus je pravdivý jenom u velmi malé části mladých lidí. A ostatně – je pravdivý i u malé části staršího obyvatelstva. Příslušníci generace Z si váží mezilidských vztahů a často jsou ve verbální komunikaci lepší, než jejich starší kolegové.

    Mladí lidé se nedovedou soustředit

    To, že se mladí lidé nedovedou soustředit, jednoduše není pravda. Je samozřejmě pravda, že mají jiné pracovní návyky a jiný styl práce, ale hluboké práce jsou schopni stejně jako kdokoliv jiný.

    Mladým lidem se nechce pracovat a jsou líní

    To, že mladí lidé více dbají na vyvážení osobního a pracovního života, neznamená, že by se jim nechtělo pracovat. Co však platí je fakt, že si často snaží vyjednat lepší podmínky a často jsou méně ochotní pracovat od rána do noci za nízkou mzdu.

    Pracovníci z generace Z jsou přelétaví a nejsou loajální vůči zaměstnavateli

    Statistická data jasně ukazují, že mýtus o tom, že mladí lidé mění práci jako ponožky a nejsou loajální vůči svému zaměstnavateli, není vůbec pravda. A naopak – ukazuje se, že mladí lidé jsou k zaměstnavateli, který souzní s jejich prioritami a je schopen jim nabídnout to, co požadují, vysoce loajální.

    Mladí lidé nesnesou jakoukoliv negativní zpětnou vazbu

    Tento mýtus udržují při životě manažeři a personalisté, kteří neumí dobře komunikovat s různými druhy lidí a kteří si myslí, že jeden styl podávání zpětné vazby musí vyhovovat všem. S lidmi z generace Z se samozřejmě dá normálně mluvit – je však nutné vnímat, jak dotyčný člověk komunikuje a jak je mu podávání zpětné vazby potřeba upravit.



    -mm-

    Zdroj: BBC - zpravodajský server BBC
    Zobrazit přehled článků ze zdroje BBC
    Štítky: Leadership