The most common misconceptions new team leaders have about the management role

Nejčastější chybné představy, kteří mají noví týmoví vedoucí o manažerské funkci

Many people dream of becoming a manager and for many workers a managerial role is explicitly their career goal. However, people often have somewhat distorted ideas about what it means to be a manager. What are the most common misconceptions about the role?

This list of misconceptions is based on an article on BBC.com.

Managers have it easy because they only assign tasks

This is one of the most common myths about managers. Being a manager involves much more than simply distributing tasks. A manager must have excellent communication skills and be able to motivate and inspire subordinates. Among other things, they are also responsible for the work of their team, meaning that, psychologically, a managerial position is much more demanding than the job of a regular employee.

The best manager is one who maintains friendly relations with subordinates

Being on good terms with subordinates is definitely a good thing but you should not overdo it. A manager ought not to be too much of a buddy with subordinates as this would disturb manager-employee relations. The manager might then overlook some things concerning subordinates that should not be overlooked, and in turn subordinates might try somehow to use friendship with the boss to their advantage.

You have to be a born manager; it cannot be learnt

While it is true that some people are naturally better predisposed to manage people, it is certainly possible to learn how to be a good manager. It can even be said that certain things have to be learnt by everyone - even those who seemingly are leaders by nature. For instance, management techniques, project management, communication skills, employment law or psychology are things you simply cannot learn without focused theoretical study.

There is only one right way to lead people

Many aspiring managers have the idea they just need to read a few books on leading people, find a style close to their own, learn it and then apply it. And that's it. But as we are all different, the fact is that every manager needs to develop their own authentic style which suits their personality. You can certainly draw some inspiration from people who impress you with their management skills. But if you try to copy their management style too closely, you will come across as inauthentic.

 

-mm-

    Nejčastější chybné představy, kteří mají noví týmoví vedoucí o manažerské funkci

    Mnoho lidí sní o tom být manažerem. Pro řadu pracovníků je manažerská funkce vyloženě jejich kariérním cílem. Lidé ale často mají o tom, co manažerská pozice obnáší, poněkud zkreslené představy. Jaké jsou nejčastější chybné předpoklady o manažerské funkci?

    Tento seznam chybných představ vychází ze článku na webu BBC.com.

    Manažeři to mají lehké, protože jen rozdávají úkoly

    Toto je jeden z nejčastějších mýtů, které o manažerech vládnou. Být manažerem je mnohem komplexnější úděl než jenom pouhé rozdávání úkolů. Manažer musí mít skvělé komunikační dovednosti a musí umět své podřízené motivovat a inspirovat. Mimo jiné má také zodpovědnost za práci svého týmu a psychicky tak manažerská pozice bývá o mnoho náročnější, než pozice řadového zaměstnance.

    Nejlepší manažer je ten, kdo s podřízenými udržuje přátelské vztahy

    Být se svými podřízenými za dobře je určitě dobře. Nic se ale nemá přehánět – a to platí i v tomto případě. Manažer by neměl být příliš velký „kamarád“ se svými podřízenými, jelikož takový stav narušuje vzájemné vztahy. Manažer by pak mohl přehlížet u podřízených některé věci, které by přehlížet neměl, a naopak podřízení by se mohli snažit přátelství s nadřízeným využít určitými způsoby ve svůj prospěch.

    Manažerem se člověk se musí narodit, nelze se to naučit

    I když je pravda, že někteří lidé mají k vedení lidí od přírody lepší predispozice, určitě se dá naučit být dobrým manažerem. Dokonce lze říci, že určité věci se musí naučit skutečně každý – i ten, kdo má vedení lidí „od přírody“ v krvi. Věcí jako manažerské techniky, projektové řízení, komunikační dovednosti, pracovní právo nebo psychologie jsou zkrátka věci, které se bez cíleného teoretického studia naučit nemůžete.

    Existuje jeden správný způsob, jak vést lidi

    Mnoho aspirujících manažerů má tu představu, že si zkrátka přečtou několik knih o vedení lidí, najdou si styl, který jim je blízký, ten se naučí a aplikují. A tím že to končí. Protože jsme ale každý jiný, fakt je ten, že každý manažer si musí vybudovat svůj vlastní, autentický styl, který odpovídá jeho osobnostním charakteristikám. Můžete se určitě u lidí, kteří vám svými manažerskými dovednostmi imponují, do určité míry inspirovat. Ale pokud se budete snažit příliš důsledně okopírovat jejich manažerský styl, budete působit neautenticky.

     

    -mm-

    Zdroj: BBC - zpravodajský server BBC
    Zobrazit přehled článků ze zdroje BBC
    Štítky: Leadership