How to get along with anyone - including even a difficult subordinate

Jak vyjít s kýmkoliv. Třeba i s podřízeným, se kterým je těžké pořízení

We cannot pick and choose who we work with. For team managers this rule is only half true as they often choose their own subordinates. Nonetheless, managers frequently find themselves in the situation of having to deal with people who are unpleasant or difficult to talk to, be they co-workers, supervisors, business partners, clients or sometimes even subordinates. How to deal with such people, de-escalate the situation and resolve everything effectively?

Do not take anything personally

An article on the Addicted2Success website stresses the importance of not taking even an unpleasant interaction personally, especially in a working environment. Remember that the person in question simply has a different opinion or different values than you and is trying to achieve their goal. Do not regard this as a personal attack.

Decide for yourself what you want to achieve

Do not let your emotions get the better of you. Instead, ask yourself what you want to achieve from the interaction. What is your goal and when will you consider the interaction successful? Ignore emotions and personal animosity; instead, focus on achieving your goal.

Be understanding but assertive at the same time

Try to understand what the other person is trying to tell you. At the same time, do not get sucked into a vortex of insults, doubts or negativity. Be assertive in expressing how you perceive the situation, without demeaning or ridiculing the other person.

Try to listen and understand how the other person perceives the situation

Conflict and unpleasant interactions often arise because people have different opinions or perceive a situation differently. Try to step out of your bubble and understand why the other person perceives things the way they do (which does not necessarily mean you have to agree with their view).

Explain your approach clearly, even though it may seem obvious to you

It is now your turn to explain your own approach and why you perceive things the way you do. Go to the very basics and state even obvious facts. Everything might seem quite obvious and objectively correct to you, but the other person may have a quite different perception.

Do not try to win over the other person

Interacting with someone who is perhaps behaving inappropriately is not a matter of winning and losing. You should strive to achieve your defined goal but at the same time find a win-win solution. Do not try to defeat the other person, as it is likely that neither of you would accept the loss and the situation would never be resolved.


-mm-

    Jak vyjít s kýmkoliv. Třeba i s podřízeným, se kterým je těžké pořízení

    Lidi, se kterými pracujeme, si nevybíráme. U manažera týmu toto pravidlo platí tak napůl, protože týmový manažer je často ten, kdo si své podřízené skutečně vybírá. I tak se ovšem manažeři často dostávají do situací, kdy musí jednat s lidmi, kteří se chovají nepříjemně nebo se kterými se nemluví lehce. Ať už se jedná o spolupracovníky, nadřízené, obchodní partnery, klienty nebo někdy i podřízené. Jak s takovými lidmi jednat, de-eskalovat situaci a vše efektivně vyřešit?

    Neberte si nic osobně

    Článek na webové stránce Addicted2Success radí, že důležité je nebrat si ani nepříjemnou interakci osobně. Zvláště v pracovním prostředí. Pamatujte, že dotyčný má zkrátka jiný názor nebo jiné hodnoty než vy a snaží se dosáhnout svého cíle. Nepociťujte to jako osobní útok.

    Sami sobě si určete, čeho vlastně chcete docílit

    Nenechte se unést emocemi. A raději si zodpovězte otázku – čeho vlastně chci v této interakci docílit? Co je mým cílem a kdy budu považovat tuto interakci za úspěšnou? Zapomeňte tedy na emoce a osobní nevraživost a raději se soustřeďte na dosažení tohoto cíle.

    Buďte chápaví, ale zároveň asertivní

    Snažte se pochopit, co se vám druhá osoba snaží říct. Zároveň se ale nenechte strhnout do víru urážek, pochybností nebo negativního přístupu. Buďte asertivní v tom, jak situaci vnímáte vy, aniž byste druhého člověka ponižovali nebo zesměšňovali.

    Snažte se naslouchat a pochopit to, jak situaci dotyčný vnímá

    Konflikt a nepříjemné interakce často vznikají kvůli tomu, že lidé mají rozdílné názory nebo určitou situaci vnímají ze svého pohledu jinak. Snažte se vystoupit ze své bubliny a pochopit, proč druhý člověk vnímá situaci tak, jak ji vnímá (což nutně ale neznamená, že s dotyčným názorem musíte souhlasit).

    Vysvětlete jasně svůj přístup, i když vám se může zdát očividný

    Na řadě je vysvětlit svůj vlastní přístup. Proč situaci vnímáte tak, jak ji vnímáte. Jděte do úplných základů a říkejte i očividná fakta. Vám to možná připadá vše zcela očividné a objektivně správné. Ale je možné, že druhý to vnímá zcela jinak.

    Nesnažte se nad druhým nijak zvítězit

    Interakce s někým, kdo se třeba chová i nevhodně, není otázkou výhry a prohry. Měli byste se snažit dosáhnout vámi definovaného cíle, ale zároveň i najít řešení, které je výhrou pro všechny. Nesnažte se nad druhým vyhrát, protože je pravděpodobné, že prohru nikdo z vás nepřijme a situace by se nikdy nevyřešila.



    -mm-

    Zdroj: Addicted2Success - web věnovaný osobnímu rozvoji a úspěchu v podnikání i životě
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Addicted2Success