How to lead a subordinate with no experience in the given position

Jak vést podřízeného, který s danou pozicí nemá žádné zkušenosti

These days, it is more common than in the past that a new person hired to fill a vacancy has virtually no experience in the given role or even in that particular field of business. This is partly a result of the situation on the job market and it can be seen not only in general or non-specialist positions, but also in technical fields. Managing such a person of course poses a certain challenge for their manager. This article offers some tips on leading a subordinate who lacks experience in the given position.

Arrange for a mentor or buddy to help out

As INC.com states, first of all it is advisable to ensure the employee can gain inspiration and experience from a more senior colleague. Do not shoulder the burden of training the employee on your own: instead, have a buddy, a colleague from the team, help out by looking after them, showing them how things work and training them.

Set up a process of training and education

When it comes to new employees with no experience, it is crucial you define a clear and transparent system of how they will be trained. Define key skills and knowledge the employee should gain during the training, set up a specific time schedule of checkpoints the employee should reach and define how they will reach them.

Initially be very specific with your requests

When managing a new employee with no experience, in the first weeks or months you should apply a leadership style that could otherwise almost be seen as micromanagement. Give the employee clear instructions, be very specific when asking them to do certain tasks and check the results afterwards. Give them room for their own initiative only gradually, once you have made sure they were capable of doing the previous tasks independently.

Have a dialogue with the employee

Effective development of an employee naturally requires dialogue. Schedule regular assessment meetings with them, discuss how they feel about the job, what they find difficult or easy, and genuinely listen to what they say to you.

 

-mm-

 

    Jak vést podřízeného, který s danou pozicí nemá žádné zkušenosti

    I kvůli aktuální situaci na pracovním trhu se dnes častěji než v minulosti stává, že je na volné pracovní místo přijat člověk, který má s danou pozicí nebo dokonce s daným oborem pouze minimální zkušenosti. To se týká jak humanitních a neodborných pozic, tak i některých technických odvětví. Vést takového člověka samozřejmě představuje pro jeho manažera určitou výzvu. A my s v dnešním článku podíváme na to, jaké jsou zásady vedení podřízeného, který nemá na dané pozici zatím žádné větší zkušenosti.

    Zařiďte dotyčnému mentora nebo buddy systém

    Jak uvádí INC.com, v prvé řadě je vhodné umožnit dotyčnému zaměstnanci čerpat inspiraci a zkušenosti od seniornějšího kolegy. Nenechávejte veškerou tíhu zaškolování pouze na sobě a raději novému zaměstnanci domluvte buddyho, tedy kolegu z týmu, který se o něj bude starat, ukazovat mu, jak co funguje a postupně ho zaškolovat.

    Jasně nastavte postup školení a vzdělání

    U nových pracovníků bez větších zkušeností je zcela klíčové jasně a transparentně definovat postup, jak se budou vzdělávat a jak budou školeni. Určete klíčové dovednosti a znalosti, které by měl pracovník během zaučování získat, a určete konkrétní a jasný harmonogram, kdy by měl zaměstnanec těchto checkpointů dosáhnout a jak jich dosáhne.

    Ze začátku buďte se svými požadavky zcela konkrétní

    U nového zaměstnance bez zkušeností byste alespoň v prvních týdnech (nebo měsících) měli uplatňovat styl vedení, který by se v jiných případech dal označit téměř až za mikro-management. Dávejte pracovníkovi jasné instrukce, buďte při zadávání úkolů zcela konkrétní a výstupy po něm kontrolujte. Prostor pro vlastní iniciativu mu dávejte postupně a až ve chvíli, kdy se ujistíte, že úkoly zadané předem už zvládá samostatně.

    Veďte s dotyčným podřízeným dialog

    Efektivní rozvoj pracovníka samozřejmě vyžaduje i dialog. Pravidelně si zaměstnance zvěte na bilanční schůzky a bavte se s ním o tom, jak on svoji práci vnímá nebo co se mu zdá těžké nebo naopak lehké, a skutečně naslouchejte tomu, co vám říká.

     

    -mm-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele