How to recognise if you are a micromanager: four tell-tale signs

Jak poznáte, že jste mikromanažer? Čtyři signály, které vám to prozradí

Few managers would willingly admit to being a micromanager. Not even those who really are as they themselves are unaware of the problem. If you tend to micromanage your subordinates, they will usually not tell you to your face. So how do you know whether or not you might be a micromanager? Here are four signals that will help you with self-diagnosis.

This text draws on an article published on the TED.com website.

Signal no. 1: Many items await your decision

A micromanager is often a bottleneck of processes and decision-making in the team because many things require managerial approval. If this is your case as well, it might be a sign of micromanagement.

Signal no. 2: Productivity of subordinates plummets and you do not know why

Employees led by a micromanager are demotivated, frustrated and unproductive. If the productivity of your team is declining, despite the fact that objectively everything should be fine, pay attention to it.

Signal no. 3: You take part in virtually all the meetings that affect your team

Is your diary full of meetings? Do you have no time to work because you participate in every meeting related to your team? Do you have to be present at all the meetings of your subordinates with key people at the company or with clients? If so, you need to ask yourself whether it is really necessary.

Signal no. 4: Delegation of work to subordinates is awkward and slow

Delegation of work should be effective, quick and trouble-free. Is this a problem in your team? If so, it may be caused by your explaining in too much detail what your subordinates should be doing, instead of giving them sufficient room to deal with tasks on their own.

 

-mm-

    Jak poznáte, že jste mikromanažer? Čtyři signály, které vám to prozradí

    Málokterý manažer by o sobě dobrovolně prohlásil, že je mikromanažer. Dokonce ani mikromanažer by to neřekl. A to z toho důvodu, že si to často ani sám neuvědomuje. Pokud máte sklony k mikromanagementu, vaši podřízení vám to zpravidla přímo neřeknou. Jak tedy poznat, jestli náhodou nejste mikromanažer? Zde jsou čtyři signály, které vám v této diagnostice sebe sama pomohou.

    Tento text vychází z příspěvku na webu projektu TED.com.

    Signál č. 1: Spousta věcí čeká na vaše rozhodnutí

    Mikromanažer je většinou jakýmsi úzkým hrdlem procesů a rozhodování v rámci týmu, protože spousta věcí vyžaduje jeho rozhodnutí. Pokud je toto i váš případ, může se jednat o signál mikromanagementu.

    Signál č. 2: Produktivita podřízených klesá a vy nevíte proč

    Pracovníci, které vede mikromanažer, jsou demotivovaní, frustrovaní a neproduktivní. Jestliže tedy klesá produktivita vašeho týmu, a to i přesto, že vše by objektivně mělo být v pořádku, věnujte tomu svoji pozornost.

    Signál č. 3: Účastníte se víceméně všech porad a schůzek, které se týkají vašeho týmu

    Máte kalendář plný schůzek? Nemáte čas na práci, protože se účastníte všech schůzek, které se týkají vašeho týmu? Musíte být u každého setkání vašeho podřízeného s klíčovými lidmi v rámci firmy nebo na straně klienta? Tak je nutné se zeptat – je to skutečně potřeba?

    Signál č. 4: Delegování práce podřízeným je kostrbaté a zdlouhavé

    Delegace práce by měla být efektivní, rychlá a bezproblémová. Drhne delegace práce v rámci vašeho týmu? Možná je to tím, že při delegování úkolů svým podřízeným vše příliš do detailu vysvětlujete a nedáváte jim prostor se s danými úkoly vypořádat sami.

     

    -mm-

    Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.
    Zobrazit přehled článků ze zdroje TED.com
    Štítky: Leadership