Managers also get the blues; or, How to maintain a positive attitude and motivation

I manažer může mít splín, aneb Jak si udržet pozitivní přístup a motivaci

A leader should be a source of inspiration, motivation and positive attitude to their subordinates. They should serve as a role model and always find something positive in any situation and see opportunities even in problems. But managers are also human beings and sometimes they may lose their own motivation or get the blues. How to keep a positive attitude at all times, especially when you have to be an example to your subordinates? Here are a few tips on how to go about it.

Envisage success

According to The Muse, a good start in fighting against negative thoughts and catastrophic visions is to envisage success. Before each meeting, imagine what it will be like when you reach your aims. Or picture you and your team successfully pushing through a difficult project. Changing your expectations will change your attitude as well and you will genuinely improve your chances of success.

Clearly defined aims

An important tool in keeping long-term motivation is a clear definition of the goals you are aiming at. Have both short-term and long-term goals written down and defined, and keep them in mind during your everyday activities. Also, clearly communicate to subordinates what specific aims they should focus on, and what you are trying to achieve as a team.

Dividing a task or project into smaller steps

If you have a complex task ahead of you, divide it into smaller chunks and focus on these. This applies both to you personally and how you organise the work of your team. Forget about the monumental task ahead of you, and keep your mind busy thinking about the small tasks you are doing.

Emotional intelligence

Good managers have strong emotional intelligence. This means, among other things, that they know their emotions, they know how to work with them and are not just their victims. Learn to recognise what makes you happy and how you can calm down in moments of stress, and thus get your emotions under control.

 

-mm-

    I manažer může mít splín, aneb Jak si udržet pozitivní přístup a motivaci

    Lídr by měl být svým podřízeným zdrojem inspirace, motivace a pozitivní nálady. Měl by jít svým pracovníkům příkladem a vždy na každé situaci najít něco pozitivního a i v problémech vidět příležitosti. Jenomže manažeři jsou také jenom lidé a občas mohou svoji vlastní motivaci ztratit a propadnout se do určité melancholie. Jak si udržet pozitivní přístup za každou cenu, zvláště když musíte jít příkladem svým podřízeným? Zde je několik tipů, jak na to.

    Vizualizace úspěchu

    Podle The Muse je dobrým začátkem, jak vzdorovat negativním myšlenkám, začít si představovat úspěch. Před každým jednáním si představujte, jak to bude vypadat, až během jednání dosáhnete toho, čeho jste dosáhnout chtěli. Nebo si představujte, jaké to bude, až se spolu se svým týmem prokoušete složitým projektem a dosáhnete úspěchu. Tím, že změníte svá očekávání, se také změní váš přístup a skutečně tak zvýšíte svoje šance na úspěch.

    Jasně definované cíle

    Důležitým nástrojem k dlouhodobému udržení motivace jsou jasně definované cíle, za kterými se ubíráte. Mějte krátkodobé i dlouhodobé cíle jasně sepsané a definované a myslete na ně při svých každodenních aktivitách. Stejně tak svým podřízeným jasně komunikujte, jaké specifické cíle mají nastavené oni i čeho se snažíte dosáhnout coby celý tým.

    Rozdělení úkolu či projektu na menší

    Když máte před sebou nějaký složitý úkol, rozdělte si ho na menší kroky a soustřeďte se na ně. To platí jak pro vás osobně, tak i pro plánování a organizaci týmové práce. Pusťte z hlavy monumentálnost výzvy, která stojí před vámi, a „zabavte“ vaší mysl přemýšlením nad drobnými úkony, které vykonáváte.

    Emoční inteligence

    Dobří manažeři se vyznačují vysokou emoční inteligencí. To mimo jiné znamená, že znají svoje emoce a ví, jak s nimi pracovat, místo toho, aby byli pouze jejich oběťmi. Naučte se s i vy znát, co vám způsobuje radost a jak se můžete uklidnit ve chvíli, kdy jste ve stresu, a dostaňte tak svoje emoce pod kontrolu.

     

    -mm-

    Zdroj: The Muse - americký web s tipy pro rozvoj kariéry a dlouhodobý profesionální růst
    Zobrazit přehled článků ze zdroje The Muse