Ghostworking: why many employees often only pretend to be working

„Ghostworking“: Proč mnoho pracovníků práci často pouze předstírá

Maybe it is just a trendy term for something that has always existed. Or it really is a phenomenon of our time that deserves attention. The term "ghostworking" refers to when an employee only pretends to be working. But why would anyone do this? And why should you, as a manager, aim to prevent ghostworking among your team members? And how to address the issue? This article explores these questions.

Why someone might practise ghostworking

There are numerous reasons why someone might pretend to be working. According to surveys cited by FastCompany, occasional ghostworking affects up to half of employees. Perhaps surprisingly, laziness accounts for only a negligible percentage of cases: in the vast majority of instances, the cause lies in deeper, structural issues.

It is often a manifestation of procrastination, namely a compulsive postponement of responsibilities. For one reason or another, an employee is reluctant to tackle a difficult task, so they do something else instead of working. Sometimes, the employee simply has nothing to do and doesn't want to admit it.

What the manager is likely doing wrong

Employees should not feel the need to lie about whether or not they have tasks to complete. They should never be afraid to tell their manager that they have free capacity for work. Many fear the manager will overload them or think they are not trying hard enough.

The most common managerial mistake, therefore, is poor distribution of work among team members, and a lack of transparent and trusting relationships that would allow open communication about workload.

How to prevent ghostworking among subordinates

Here are a few tips on how to prevent ghostworking:

  • Talk openly with your team about their workload. Keep yourself informed about whether one person is overwhelmed while another has little to do.
  • Don't overwhelm employees when they have a brief moment of downtime. If someone has free capacity, avoid the temptation immediately to assign them a huge load of tasks.
  • Learn to organise team work more effectively. Work organisation is a skill that can help prevent situations like ghostworking.
  • Encourage mutual assistance among employees. Motivate team members to support one another and help balance out differences in workload.



-mm-

    „Ghostworking“: Proč mnoho pracovníků práci často pouze předstírá

    Možná je to jenom „trendy“ výraz pro něco, co se dělo vždycky. Anebo je to skutečně fenomén dnešní doby, kterému je potřeba věnovat pozornost. Takzvaný „ghostworking“ je termín, který popisuje situaci, když pracovník pouze předstírá, že pracuje. Proč by někdo něco takového vůbec dělal? A proč byste se měli „ghostworkingu“ u svých podřízených snažit předejít? A jak na to? To vše popíšeme v dnešním článku.

    Proč někdo praktikuje „ghostworking“

    Důvodů, proč by někdo měl předstírat, že pracuje, je celá řada. A podle průzkumů, které cituje FastCompany, se občasné předstírání práce týká až poloviny pracovníků. Překvapivé možná bude, že lenost je příčinou tohoto fenoménu jenom v zanedbatelném procentu případů. V drtivé většině situací se jedná o hlubší, strukturální problém.

    Často se jedná o projev prokrastinace, tedy chorobného odkládání povinností. Pracovníkovi se z nějakého důvodu nechce pouštět do složitého úkolu, a tak raději dělá něco jiného, než se pustí do práce. Někdy zkrátka pracovník nemá co dělat a nechce to přiznat.

    Co dělá pravděpodobně manažer špatně?

    Pracovníci by neměli cítit potřebu lhát o tom, jestli mají nebo nemají něco na práci. Neměli by se nikdy bát říct svému nadřízenému, že mají volnou kapacitu k práci. Mnozí z nich mají obavu, že je nadřízený zahrne prací nebo že budou vypadat, jako že se dostatečně nesnaží.

    Nejčastější chybou manažera tak bývá, že špatně rozděluje práci mezi podřízené a že s nimi nemá dostatečně transparentní a důvěřivý vztah, aby mohl s podřízenými otevřeně o práci mluvit.

    Jak „ghostworkingu“ u podřízených předcházet

    • Zde je několik tipů, jak „ghostworkingu“ předcházet:
    • Otevřeně se s podřízenými bavte o jejich vytíženosti. Mějte tak přehled o tom, jestli je někdo prací zavalený, zatímco jiný nemá příliš co dělat.
    • Nezahrnujte podřízené prací, když mají chvíli volno. Když nastane situace, že má někdo volnou kapacitu, nesnažte se toho hned využít a zavalit dotyčného hromadou pracovních úkolů.
    • Naučte se lépe a efektivněji organizovat práci v týmu. Organizování práce je dovednost, která právě podobným situacím, jako je „ghostworking“, účinně předchází.
    • Podporujte vzájemnou výpomoc mezi pracovníky. Motivujte podřízené k tomu, aby si navzájem vypomáhali a vykrývali tak vzájemné rozdíly ve vytíženosti.

     

    -mm-

    Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company