Delegation of work: a skill that is a must, yet few people do it properly

Delegování práce: Dovednost, která je nutná, ale málokdo jí umí správně

Delegation of work is handing over work to subordinates or colleagues. It sounds a trivial matter needing no explanation as everyone (and especially managers) surely know perfectly well what it means. Yet the opposite is true: not many people know how to delegate work effectively. So many managers unnecessarily create problems and inefficiencies for their team by delegating work poorly. How to delegate work properly? Today's article will explain.

Know the strengths and weaknesses of your subordinates

As Forbes states, the first important prerequisite for effective work delegation is knowing the strengths and weaknesses of individual subordinates, in what areas they want to develop further and what their priorities are. No one is a genius at everything. Your job as a manager is not only to help yourself through delegation, but also to help your subordinates develop.

Always set clear expectations

Some managers delegate work to subordinates with a clear idea of what the outcome should look like. However, they often mistakenly assume the employees to whom they are handing over the task have the same vision, so it doesn't occur to them to explain any expectations in detail. When handing over tasks, you should always make it clear what the priorities are and what the main outcome of the task should be.

Expect workers to perform tasks on their own

When delegating work, you must be able to suppress your ego. If you always ask subordinates to do exactly what you would do and fail to give them any room for their own initiative, you will not only harm their personal development, but the quality of the result will also suffer. Accept that, as well as the task itself, you are also handing over to subordinates some responsibility for how they approach it and how they achieve the desired result.

Give subordinates feedback and praise them when they get something right

A major problem with many managers is the fact they delegate a task, receive the results from subordinates, and there it ends. However, in order for the whole process of delegating work to improve over time, it is necessary manager and subordinates talk to one another afterwards. Give subordinates feedback on their work. And if they do something exceptional, be sure to praise them sufficiently.

 

-mm-

    Delegování práce: Dovednost, která je nutná, ale málokdo jí umí správně

    Delegování práce, tedy předávání práce podřízeným nebo kolegům. Zní to jako banální věc. Jako něco, co nepotřebuje žádné vysvětlování, a co všichni lidé (a hlavně manažeři) určitě perfektně umí. Opak je ale pravdou. Málokdo umí práci delegovat efektivně. Mnoho manažerů si pak špatným delegováním práce zbytečně zadělává na problémy a neefektivitu práce svého týmu. Jak správně delegovat práci? Ukážeme si v dnešním článku.

    Vyznejte se v silných a slabých stránkách svých podřízených

    Jak uvádí Forbes, prvním důležitým předpokladem k efektivní delegaci práce je, že znáte, co jsou silné a slabé stránky vašich jednotlivých podřízených, v čem se chtějí dále rozvíjet a jaké jsou jejich priority. Nikdo není geniální ve všem. A vašim úkolem, coby manažera, je skrz delegování práce nejenom pomáhat sobě, ale i napomáhat rozvoji svých podřízených.

    Vždy nastavte jasná očekávání

    Někteří manažeři předávají práci svým podřízeným s jasnou představou, jak má výsledek vypadat. Často ale chybně předpokládají, že stejnou vizi mají i pracovníci, kterým úkol předává, a tak ho ani nenapadne jim podrobněji vysvětlovat nějaká očekávání. Při předávání úkolů byste přitom vždy měli jasně říct, co jsou priority a co má být tím hlavním výsledkem daného úkolu.

    Počítejte předem s tím, že si pracovníci budou úkoly plnit podle sebe

    Při delegování práce musíte umět potlačit své ego. Když totiž budete vždy po podřízených chtít, aby postupovali přesně tak, jak byste postupovali vy, a nedáte jim ani kousek prostoru pro vlastní iniciativu, nejenže tím uškodíte jejich rozvoji, ale utrpí tím i kvalita výsledku. Smiřte se s tím, že společně s úkolem předáváte podřízenému i část zodpovědnosti za to, jak se k úkolu postaví a jakým způsobem se dobere kýženého výsledku.

    Dávejte podřízeným zpětnou vazbu a chvalte je, pokud se jim něco povede

    Velkým nešvarem mnoha manažerů je fakt, že delegováním úkolu a následným předáním výsledků ze strany podřízeného celá záležitost končí. K tomu, aby se celý proces delegování práce postupně zdokonaloval, je však nutné, aby spolu manažer a jeho podřízení mluvili i poté. Dávejte podřízeným zpětnou vazbu na jejich práci. A pokud se jim něco výjimečného povede, určitě nešetřete chválou.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu