Four signs of non-sustainable leadership

Čtyři znaky neudržitelného způsobu vedení lidí

Managers demonstrate their qualities especially in the long run since a good manager must be able to lead their team through a whole variety of situations, in times of both prosperity and crisis. A good manager is also someone who leads in a sustainable way, keeping in mind their team's long-term goals and not just trying to squeeze as much as possible out of employees before changing them. What are the signs of sustainable leadership? And what should you not do if you want your team to be successful long term and consistently reliable in terms of efficiency? Here are four signs of what is not a sustainable way of managing people.

Sign no. 1: Inability to make strategic changes

As ManagementToday states, one of the key signals that your style of leadership is non-sustainable is the inability to make strategic changes: all problems are solved in an ad hoc manner and there is never enough time to come up with and implement systemic solutions. Solve problems in a systemic manner and seek long-term solutions, even if this might mean having to devote more time to the problem at the given moment.

Sign no. 2: Neglecting development of individual talent

A team that works in a sustainable way looks after the well-being of its members. Support individual talent, do not neglect staff training, and be interested in what they want and need in order to develop professionally.

Sign no. 3: No team-building sessions

Insufficient support of friendship and cooperation within a team leads to a team that is not cemented enough and unprepared to face the difficult challenges that lie ahead in critical situations.

Sign no. 4: Non-transparent leadership and poor communication

A typical sign of a team that works in a non-sustainable manner, and whose future is therefore definitely not bright, is non-transparent leadership by the manager. A leader must be honest with subordinates and fight for their team when talking to company management. Moreover, transparent and rapid communication with clearly defined rules and parameters is key in any team.

 

-mm-

    Čtyři znaky neudržitelného způsobu vedení lidí

    Kvality manažera se poznají především v dlouhodobém horizontu. Dobrý manažer totiž musí umět efektivně vést svůj tým v celé řadě různorodých situací, od doby prosperity až po krizové momenty. Dobrý vedoucí je ale také někdo, kdo svůj tým vede udržitelně, kdo pamatuje i na dlouhodobé cíle svého týmu a nesnaží se jenom z lidí vykřesat v krátké době maximum a průběžně svůj tým obměňovat. Jaké jsou znaky udržitelného leadershipu? A co byste naopak neměli dělat, pokud chcete, aby váš tým byl úspěšný dlouhodobě a aby jeho efektivita nebyla příliš vratká? Zde jsou čtyři znaky neudržitelného způsobu vedení lidí.

    Znak č. 1: Neschopnost dělat strategické změny

    Jak uvádí server ManagementToday, jedním z klíčových signálů, že váš styl vedení je neudržitelný, je neschopnost dělat strategické změny. Veškeré problémy se řeší ad-hoc a nikdy není čas na vymyšlení a implementaci systémových řešení problémů. Řešte věci systémově a hledejte dlouhodobá řešení, i když to v tu chvíli znamená nad řešením strávit o něco více času.

    Znak č. 2: Zanedbaný rozvoj individuálního talentu

    Udržitelně pracující tým se stará o blaho svých členů. Podporujte individuální talent, nezanedbávejte školení pracovníků a zajímejte se o to, co chtějí a co potřebují ke svému profesionálnímu rozvoji.

    Znak č. 3: Žádné team-buildingy

    Nedostatečná podpora přátelství a spolupráce v rámci týmu vede k tomu, že tým není dostatečně stmelený a díky tomu není připraven čelit složitým výzvám, které ho můžou potkat v krizových situacích.

    Znak č. 4: Netransparentní jednání a špatná komunikace

    Typickým znakem týmu, který pracuje neudržitelně a kterého tudíž nečeká žádná zářná budoucnost, je netransparentní jednání ze strany manažera. Dotyčný vedoucí musí být ke svým podřízeným upřímný a musí takříkajíc kopat za svůj tým při prosazování zájmů svého týmu u managementu firmy. Stejně tak je v jakémkoliv týmu zcela klíčová transparentní a rychlá komunikace s jasně definovanými pravidly a parametry.

     

    -mm-

    Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today
    Štítky: Leadership