Do you lack the respect of your subordinates? What to do about it

Chybí vám respekt u vašich podřízených? Poradíme vám, co s tím

In order to lead subordinates effectively, a manager has to develop a certain level of natural respect from them. Subordinates must trust the abilities and decision-making skills of their manager. Do you feel you lack this natural respect from your subordinates? Here are some tips on what to do about it.

These tips were published by Management Issues.

Communicate with subordinates transparently

First and foremost, you must not withhold important information from your subordinates, promise things you cannot deliver, or underestimate them in any way. Put simply, you must communicate with your team members in the most transparent way possible. Be respectful and honest with them, and they in turn will be respectful of you.

Respect subordinates' individual requirements and abilities 

If you adopt a "one-size-fits-all" management style without taking into account the specifics and abilities of individual employees, you will never gain their respect. In fact, mutual respect can only be achieved if you perceive your subordinates as unique and specific individuals.

Do not copy anyone else's management style

A big and common mistake among managers is imitating somebody else's management style. Managers tend to follow some managerial self-help handbook, or they observe another manager and learn from them. As a result, they develop a style that does not match their own personality traits at all and then often make an inappropriate or even comical impression. Of course, subordinates do not have any respect for such a manager.

Give subordinates enough room for their own creativity and independent work

Mutual respect is based on mutual trust. If you are a micromanager and consistently show your subordinates you do not trust them to work independently or make decisions, you cannot expect to earn their respect.

 

-mm-

    Chybí vám respekt u vašich podřízených? Poradíme vám, co s tím

    Aby mohl manažer efektivně vést své podřízené, musí si u nich vybudovat určitý respekt. Podřízení jej musí takzvaně „brát“ a musí mít důvěru v jeho schopnosti a ve správnost jeho rozhodování. Zdá se vám, že vám takovýto přirozený respekt ze strany podřízených chybí? Zde je několik tipů, co s tím.

    Tyto tipy uveřejnil web Management Issues.

    Komunikujte se svými podřízenými transparentně

    V prvé řadě nesmíte před svými podřízenými tajit důležité informace, slibovat něco, co nemůžete splnit, nebo je jakkoliv podceňovat. Jednoduše řečeno – se členy svého týmu musíte komunikovat maximálně transparentně. Chovejte k nim respekt, buďte k nim upřímní, a oni naopak budou chovat respekt k vám.

    Respektujte individuální požadavky i schopnosti podřízených

    Jestliže budete na pracovníky využívat „univerzální“ manažerský styl a nebudete brát v potaz jejich specifika a individuální schopnosti, nikdy si respekt svých podřízených nezískáte. Vzájemného respektu je totiž možné dosáhnout pouze tehdy, když vnímáte své podřízené jako jedinečné a specifické bytosti.

    Nekopírujte ničí manažerský styl

    Velkou a častou chybou je, když se manažer snaží okopírovat něčí manažerský styl. Na základě pouček, manažerských příruček nebo na základě pozorování jiného manažera si tak dotyčný vedoucí často vypěstuje styl, který vůbec neodpovídá jeho osobnostním rysům a působí nepatřičně či dokonce komicky. V takovém případě samozřejmě podřízení k dotyčnému manažerovi žádný respekt nechovají.

    Dávejte podřízeným dostatečný prostor pro vlastní kreativitu a samostatnou práci

    Vzájemný respekt musí být podložený i vzájemnou důvěrou. Pokud jste mikro-manažery a soustavně svým podřízeným dáváte najevo, že jim při samostatné práci ani v rozhodování nedůvěřujete, nemůžete čekat, že si získáte jejich respekt.

     

    -mm-

    Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues
    Štítky: Leadership