Evaluation meetings with employees: Six tips on how to conduct them

Bilanční schůzky s podřízenými: Šest tipů, jak na ně

Regular evaluation meetings with employees are an important tool of talent management and form one of the pillars of effective leadership. This article looks at the rules of one-on-one evaluation meetings and how, as a manager, to extract maximum results from these meetings.

Avoid being pressed for time

According to Business2Community, you should not be pressed for time during evaluation meetings. Reserve sufficient time, make the meeting a priority and do not look at your phone while it is in progress.

Define what you will talk about and what you want to achieve

All meetings should have a clear aim and agenda; evaluation meetings are no exception. Do not waste time on small talk; speak about specific topics so the meeting is not merely an obligation you have to carry out.

Do not regard evaluation meetings as something of lower importance

Many managers tend to regard evaluation and leadership meetings with employees as something of lower importance. Thus they often plan them for late in the day as they believe there are more important things to be done in the meantime. So, in the end, participants have neither the mood nor the energy to deal with important, strategic topics.

Remember these meetings are not about you

As a manager, you should not focus on yourself during meetings, but specifically on the employee. Put aside your ego for a while and try genuinely to listen to the person on the other side of the table.

Learn to read between the lines

The fact you as a manager are meeting subordinates face to face does not mean they will tell you everything on their mind. Remember that your different positions make your conversation unequal, and try to uncover all the things the employee is reluctant to tell you.

Focus on long-term visions and strategic topics

Regular meetings with employees are too often used to talk about everyday matters and catch up on the daily agenda. Do not talk about mundane tasks and individual projects with your employees; instead, focus on the overall context, long-term visions and strategies.

 

-mm-

    Bilanční schůzky s podřízenými: Šest tipů, jak na ně

    Pravidelné hodnotící schůzky s podřízenými jsou důležitým nástrojem talent managementu a jedním ze základních kamenů efektivního vedení svých podřízených. V tomto článku se podíváme na to, jaká jsou pravidla individuálních bilančních setkání s podřízenými a jakým přístupem z těchto setkání z pozice manažera vytěžíte maximum.

    Nenechte se tlačit časem

    Podle Business2Community je nutné, aby vás při bilančních jednáních jeden na jednoho netlačil čas. Vyhraďte si proto dostatek času, určete toto setkání jako svoji prioritu a nedívejte si v průběhu jednání na telefon.

    Definujte, o čem budete jedna a čeho chcete dosáhnout

    Každé setkání by mělo mít jasný cíl a agendu. A to platí i u bilančních schůzek. Neztrácejte čas povrchním tlacháním a bavte se konkrétně tak, aby vaše setkání nebyla jenom povinností, kterou je potřeba splnit.

    Nepovažujte bilanční schůzky za něco druhořadého

    Mnozí manažeři mají tendence vnímat bilanční a manažerská setkání se zaměstnanci jako něco druhořadého. Často je proto plánují až na konec dne s tím, že přes den jsou důležitější věci na práci. Ve výsledku tak už často nemají účastníci náladu ani energii řešit nějaká zásadnější, strategická témata.

    Pamatujte, že tyto schůzky nejsou o vás

    Jako manažer byste se neměli při setkáních s podřízenými soustředit na vás, ale hlavně na daného pracovníka. Dejte tedy na chvíli ego stranou a skutečně se snažte naslouchat člověku, naproti kterému sedíte.

    Naučte se číst mezi řádky

    To, že se jako manažer setkáváte s podřízeným tváří v tvář, vůbec neznamená, že vám řekne vše, co má na srdci. Mějte na paměti, že vaše odlišné pozice vás staví do nerovného postavení v rámci dané konverzace, a snažte se přijít na kloub i věcem, které se vám pracovník zdráhá říct.

    Soustřeďte se na dlouhodobé vize a strategická témata

    Až příliš často jsou pravidelné schůzky s podřízenými využívány k řešení každodenních otázek a k dohánění restů z běžných pracovních dnů. Vyvarujte se toho, abyste na schůzkách s podřízenými řešili běžné otázky týkající se například jednotlivých projektů, a soustřeďte se spíše na celkový kontext, dlouhodobé vize a strategie.

     

    -mm-

    Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele