Four tips on managing subordinates working from home

4 tipy, jak vést podřízené, kteří pracují z domova

Working from home is nowadays the norm for many teams. They operate in the so-called hybrid mode, whereby employees partly commute to the office and partly work remotely. However, managing people who are not physically present at the workplace requires a specific approach. Here are four tips on effective management of subordinates working from home.

These tips were published by Business2Community.com.

Set up clear communication processes

In a situation where employees do not meet at the workplace every day, it is essential to have clear communication processes in your team put in place. Communication must not stall as there is no opportunity to clarify things in the office. Establish clear rules and channels through which communication within the team will take place.

Ensure everyone knows exactly what to do

A strict division of roles within the team is even more crucial for teams working in hybrid mode or solely from home than those whose members go to the office. Again, any grey areas or confusion about who should do what are much more difficult to explain via remote communication.

Do not neglect socialising

Even if your team is hybrid or works from home, you should not neglect socialising. With a remote team there are no spontaneous meet-ups by the coffee machine or over lunch. Yet these are the situations in which relations between employees are cemented. Even if your team works remotely, you should try to organise virtual meetings and events that bring the team together.

At individual meetings with subordinates, do not be distracted

During video calls, people are tempted to do something else on their computer screen while talking to the other person. However, this would be a big mistake in one-to-one meetings with subordinates. Employees will always recognise you are not fully engaged in the call. Pay proper attention to your subordinates and never try to engage in other activities during individual meetings.



-mm-

    4 tipy, jak vést podřízené, kteří pracují z domova

    Práce z domova je dnes realitou v mnoha týmech. Řada týmů a pracovních skupin pracuje v takzvaném hybridním režimu, kdy pracovníci částečně dochází do kanceláří a částečně pracují na dálku. Vedení lidí, kteří pracují, aniž by byli fyzicky přítomni na pracovišti, však má svá specifika. Zde jsou čtyři tipy, jak podřízené, kteří pracují z domova, efektivně vést.

    Tyto tipy přinesl server Business2Community.com.

    Jasně nastavte komunikační procesy

    V situaci, kdy se pracovníci neschází každý den všichni na pracovišti, je nutné mít jasně nastavené komunikační procesy. Komunikace se nesmí zadrhávat, jelikož není možnost si nic dovysvětlovat přímo v kanceláři. Jasně nastavte komunikační pravidla i kanály, přes které bude komunikace v rámci týmu probíhat.

    Ujistěte se, že všichni vědí, co přesně mají dělat

    Striktní rozdělení rolí v týmu je u týmů pracujících hybridně nebo čistě z domova ještě klíčovější než u týmů, kde všichni dochází do kanceláře. Opět totiž platí, že případné šedé zóny nebo nejasnosti v tom, kdo co má dělat, se při komunikaci na dálku vysvětlují mnohem složitěji.

    Nezanedbávejte socializaci

    I přestože je váš tým hybridní nebo pracuje z domova, nesmíte zanedbávat socializaci. U „remote“ týmu odpadají společné chvíle u kávovaru, na obědě nebo v kanceláři. Ale právě při těchto příležitostech si zaměstnanci mezi sebou utužují vztahy. I při práci na dálku se snažte organizovat virtuální setkávání a akce, které tým stmelují.

    Během individuálních setkání se nevěnujte ničemu jinému

    Setkání přes videohovory svádí k tomu, že na obrazovce počítače se budete věnovat něčemu jinému než jen člověku, se kterým mluvíte. U individuálních setkání s podřízenými by to ale byla velká chyba, jelikož to, že se hovoru plně nevěnujete, je vždy poznat. Věnujte svým podřízeným dostatečnou pozornost a při individuálních setkáních se nikdy nesnažte věnovat jiným aktivitám.

     

    -mm-

    Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele

    Štítky: Leadership