5 steps to gain more respect at work

5 kroků k většímu respektu v práci

Do you feel that you lack sufficient recognition for your work? Everybody is facing this feeling from time to time. Therefore, instead of complaining and melancholy, try to ask what you can do to change the situation. Search for ways not only to show the people around you the results of your work, but also to let them know what your job involves.

Your enthusiasm for the industry you are working in is an important prerequisite for success. If you don't like what you are doing, you can hardly make a good impression on the others. When you choose to actively work on getting others to perceive you more positively, be patient. Nobody earns his respect overnight. Some other tips were published on the HR Communication website.

Praise others

Try to inspire others to appreciate you by appreciating their work. When you praise someone, you increase the chance that he will praise you next time.

Search for your company's stars

Try to enter the teams and projects the most successful people in your company work in. However, it is important for you to have a genuine interest to work with them and not to do it just for increasing you visibility. In that case, rather skip this advice.

Become closer friends with your colleagues

Don't refuse invitations to various out-of-work events or invite your colleagues for a lunch or another collective activity. Don't talk about your work or about yourself during these private meetings, try to get to know the others.

Find recognition outside the company

If you enjoy your job and want to stay with your current employer, even if you don't get enough recognition there, try to earn it outside. Profile yourself as an expert on social networks or at conferences. Your company will notice it soon.

Talk about experience

If you don't have experience yourself, never mind. You can talk about the experience of different personalities in your industry. Watch the media and current trends and share what you learn with your colleagues.

-kk-

    5 kroků k většímu respektu v práci

    Máte pocit, že se vám v zaměstnání nedostává dostatečného uznání za vaši práci? S tímto pocitem se čas od času potýká každý. Místo stěžování a trudomyslnosti si proto zkuste položit otázku, co můžete udělat, aby se tato situace změnila. Hledejte cesty, jak lidem kolem sebe ukazovat nejen výsledky své práce, ale také jim dávat najevo, co všechno vaše práce obnáší.

    Důležitým předpokladem úspěchu je nadšení pro obor, kterému se věnujete. Pokud sami nemáte rádi to, co děláte, těžko můžete dělat na druhé dobrý dojem. A když už se rozhodnete aktivně zapracovat na tom, aby vás ostatní vnímali pozitivněji, buďte trpěliví. Nikdo si nezíská respekt přes noc. Několik dalších tipů zveřejnil server HR Communication.

    Chvalte druhé

    Zkuste inspirovat ostatní tím, že budete oceňovat jejich práci. Když někoho pochválíte, zvýšíte tím šanci, že příště pochválí on vás.

    Hledejte firemní hvězdy

    Snažte se dostat do týmů či projektů, v nichž pracují nejúspěšnější lidé ve vaší firmě. Důležité však je, abyste měli o spolupráci s nimi upřímný zájem a nedělali to jen za účelem zviditelnění. V takovém případě tuto radu raději vynechte.

    Více se spřátelte s kolegy

    Neodmítejte pozvání na různé mimopracovní akce, případně sami navrhněte oběd či jinou společnou aktivitu. Při těchto soukromých setkáních nemluvte o práci ani o sobě, snažte se blíže poznat druhé.

    Získejte uznání mimo firmu

    Pokud vás baví vaše práce a chcete zůstat u současného zaměstnavatele, i když se vám u něj nedostává dostatek uznání, zkuste na to jít zvenku. Profilujte se jako odborník na sociálních sítích nebo konferencích. Vaše firma si toho brzy všimne.

    Mluvte o zkušenostech

    Jestliže dosud nemáte dost vlastních zkušeností, nevadí. Můžete mluvit o zkušenostech různých osobností z vašeho oboru. Sledujte média a aktuální trendy a dělte se svými kolegy o to, co se dozvíte.

    -kk-

    Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication
    Štítky: Kariéra