Want to be an effective manager? Three tips on not becoming overwhelmed by work

Chcete být efektivní manažer? Následujte tyto tři rady, jak se nenechat zahltit prací

Genuinely effective and long-term successful team leaders don't allow themselves to be overwhelmed by work. They avoid wasting time on unimportant tasks and focus instead on long-term planning, strategy and their own development. How can they achieve this? Here are three tips to help prevent work consuming you.

Delegating tasks and trusting your team

This first tip may sound simple, yet according to Entrepreneur.com many managers fail to follow it. You must know how to delegate work and trust your team and its abilities. Effective delegation is an art in itself that you must teach both yourself and your subordinates. If you happen to struggle because you do not trust your team members, the problem usually lies with you as the manager for neglecting their long-term development and not gradually expanding their responsibilities.

Refusing work and learning to say "no"

Good managers don't accept every task that comes their way. Instead, they realistically assess their own capacity and that of their team. If someone requires work the team cannot handle or it is not a priority, an effective manager has the courage to refuse. It is, of course, important to distinguish between tasks that really should be refused and those that need to be accepted.

Long-term and strategic planning

The final key to avoiding overload is long-term planning. For example, team managers who set aside time for strategic planning have various scenarios prepared for potential crises. If such events do occur, they have plans ready to help them manage the workload and stress. Effective managers also conduct regular audits of communication processes and team structures to ensure the team operates as efficiently as possible and doesn't create unnecessary work for itself.

 

-mm-

 

    Chcete být efektivní manažer? Následujte tyto tři rady, jak se nenechat zahltit prací

    Skutečně efektivní a dlouhodobě úspěšní týmoví lídři se nenechávají zahltit prací. Neztrácejí čas nedůležitými úkoly a místo rutinních činností se zaměřují na dlouhodobé plánování, strategii a vlastní rozvoj. Jak dovedou tohoto stavu dosáhnout? Zde jsou tři rady, jak se na pozici týmového manažera nenechat zahltit prací.

    Delegování práce a důvěra ve vlastní tým

    První rada zní poměrně banálně. Přesto se této rady podle Entrepreneur.com celá řada manažerů příliš nedrží. A tato rada zní – musíte umět delegovat práci a musíte mít důvěru ve vlastní tým a jeho schopnosti. Efektivní delegování práce je umění samo o sobě, které musíte naučit jak sebe, tak své podřízené. A pokud je náhodou problém v tom, že svým podřízeným nedůvěřujete, chyba bývá ve vás, tedy v manažerovi, jelikož jste zanedbali dlouhodobý rozvoj svých pracovníků a nerozšiřujete postupně jejich pravomoci.

    Odmítání práce a schopnost říkat „ne“

    Dobří manažeři nepřijímají každou práci, která se namane. Naopak, dovedou realisticky odhadnout kapacitu svojí i svého týmu a pokud je někdo žádá o práci, kterou jejich tým zkrátka nezvládne nebo která nemá prioritu, má odvahu takovou práci odmítnout. Je samozřejmě ale důležité umět rozpoznat, kterou práci skutečně je důležité odmítnout a kterou naopak manažer odmítnout nemá.

    Dlouhodobé a strategické plánování

    Posledním klíčem k tomu, aby se manažer nenechat zavalit prací, je dlouhodobé plánování. Týmoví manažeři, kteří jsou schopni si vyčlenit čas strategicky plánovat, totiž mají například připravené různé scénáře pro potenciální krizová období. A když tato období nakonec opravdu nastanou, mají připravené plány, které jim pomohou nápor práce a stresu zvládnout. Efektivní manažeři si také průběžně dělají audity efektivity komunikačních procesů a týmové struktury – tak, aby vždy měli jistotu, že tým dovede pracovat co možná nejefektivněji a že si sám sobě zbytečně nepřidělává práci.



    -mm-

     

    Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com