Tips on making team work "more human"

Tipy, jak „polidštit“ práci ve vašem týmu

In order for employees to feel satisfied and productive at work, they have to feel good. They need to know that the company and their manager regard them as human beings, not machines. How can you humanise work within your team and help your employees feel good about what they do?

Stop evaluating employees based only on hard numbers

As Psychology Today notes, many managers evaluate subordinates solely on hard numbers, such as sales results, efficiency, and so on. In that case, they should not be surprised when their employees feel like machines. Include soft criteria in your evaluations as well: for instance, whether an employee helps colleagues, continues to educate themselves, or contributes to a positive team atmosphere. These are also important and should be recognised.

Don't use corporate jargon: communicate transparently

If you bombard subordinates with vague corporate slogans and meaningless jargon, they will understandably feel you are not being honest with them or treating them as equal partners in communication. Avoid empty corporate language; instead, communicate in a human, honest, and open way.

Offer constructive, genuinely valuable and honest feedback

Honesty and constructiveness should also define the way you deliver feedback. This is your opportunity to show individual employees you care about their development and value their work. When providing feedback, be positive but honest, and help subordinates truly improve.

Learn how to listen well

The most effective way to apply a human approach is listening genuinely and sincerely to what your employees have to say. Don't ignore their suggestions. Take an interest in their opinions and feelings, and learn to recognise the early signs of problems they may be experiencing.

 

-mm-

    Tipy, jak „polidštit“ práci ve vašem týmu

    Aby byli zaměstnanci v práci spokojení a produktivní, musí se cítit dobře. A musí vědět, že je firma a jejich nadřízený vnímají jako lidské bytosti, ne jako stroje. Jak práci u vás v týmu „polidštit“ a umožnit tak pracovníkům mít ze své práce dobrý pocit?

    Přestaňte pracovníky hodnotit jen na základě tvrdých čísel

    Jak uvádí web Psychology Today, mnoho manažerů hodnotí podřízené jen podle tvrdých čísel. Například podle prodejů, efektivity a podobně. Pak se ale nemohou divit, že si pracovníci připadají jak stroje. Do svého hodnocení zahrňte i „měkká“ kritéria. Například to, jestli pracovník pomáhá svým kolegům, jestli se vzdělává nebo šíří pozitivní náladu. I to jsou věci, které je nutné u pracovníků oceňovat.

    Nemluvte korporátní hatmatilkou a komunikujte transparentně

    Když zahrnete podřízené vágními korporátními slogany a nicneříkající hatmatilkou, budou mít řadoví pracovníci oprávněný pocit, že k nim nejste upřímní a že je neberete jako rovnocenné komunikační partnery. Nechte stranou prázdné korporátní řeči a komunikujte lidsky, upřímně a otevřeně.

    Podávejte konstruktivní a skutečně hodnotnou a upřímnou zpětnou vazbu

    Upřímnost a konstruktivnost by měla definovat i způsob, jakým podáváte zpětnou vazbu. Je to pro vás příležitost ukázat jednotlivým podřízeným, že vám záleží na jejich rozvoji a že si vážíte jejich práce. Buďte při podávání zpětné vazby pozitivní, ale upřímní, a pomozte vašim podřízeným se skutečně zlepšit.

    Naučte se dobře naslouchat

    Lidský přístup nejlépe aplikujete tak, že budete skutečně a upřímně naslouchat tomu, co vaši podřízení říkají. Neignorujte jejich návrhy, zajímejte se o jejich názory a pocity a naučte se u nich rozpoznávat zárodky problémů.

     

     

    -mm-

    Zdroj: Psychology Today - americký portál a komunita odborníků z oblasti psychologie
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Psychology Today