Zamířit, připravit k palbě, pal!

Velice silnou marketingovou zbraní je dnes demografický průzkum. Nemůžete samozřejmě prodávat své produkty všem, vždy se najde někdo, komu nebudou vyhovovat. Takové počínání by bylo neefektivní, ale také velmi nákladné.

Při distribuci produktu je tedy nadmíru důležité zaměřit se na konkrétní skupinu či skupiny obyvatelstva. Demografický průzkum má několik faktorů. K hlavním patří příjem, věk a rodinný status potencionálních zákazníků.

Znalost průměrného příjmu zákazníků je velmi podstatná pro výběr správné kategorie klientů. Znalost věku vám umožní zvolit správný typ reklamy a adresovat vaše výrobky či služby té správné skupině zákazníků. Znalost rodinného stavu vám umožní lépe porozumět a posléze vyhovět zákaznickým požadavkům a přáním.

Demografický průzkum vám tedy umožní zaměřit své obchodní úsilí na tu nejperspektivnější část obyvatel a ušetří vám spoustu peněz. Požadavky na profil klienta se přitom budou lišit podle typu nabízených služeb či produktů.

**Datum vydání: IV/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral