Co můžete vyčíst ze zákaznických dat?

Většina firem a podniků má své dobré, lepší a nejlepší zákazníky. Bohužel však existují také špatní klienti. Ti mohou znamenat spoustu zbytečných nákladů, proplýtvaného a času a promrhaného úsilí.

Špatní zákazníci nejsou nikdy spokojeni a vždy vás stojí víc peněz než utratí. Abychom byli schopni odlišit je od dobrých klientů, musíme nejprve znát historická, demografická a zeměpisná data všech zákazníků.

Tyto tři aspekty nám posléze umožní určit správné marketingové strategie, sestavit nabídku produktů či služeb a naplánovat reklamní kampaň:
* Geografická data. Pomohou nám blíže se zaměřit na určitou zeměpisnou oblast podle typu a stylu života jejího obyvatelstva,
* Demografická data. Mapují chování zákazníků s ohledem na věk, pohlaví, vzdělání, příjem, zaměstnání nebo rodinný stav, a
* Nákupní historie. Zaměřuje se na konkrétního zákazníka, jeho dosavadní obchody s firmou, jejich frekventovanost a ochotu utrácet.

**Datum vydání: IV/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral