Firemní extranet - centrum komunikace

Idea firemních webových stránek (extranetu) je v oblasti malých podniků relativně nová. Ale existuje několik důvodů, proč se s ní blíže seznámit. Například pokud potřebujete okamžitě a trvale komunikovat s vašimi klienty – ať už podnikáte v jakémkoliv oboru. Extranet je internetové sídlo vyhrazené pro aktivity, jež společnost uzná za vhodné – například kontaktní informace, oznámení, získávání informací, obrázků, souborů a dokumentů. Je řízeno zevnitř firmy, ale má schopnost přimět ke spolupráci obchodní partnery, dodavatele, členy jednotlivých týmů a klíčové zákazníky. Přístup lze umožnit jen vyhrazené skupině osob.

Tím může být prospěšný i malým podnikům obchodujícím s většími firmami, pokud potřebují mít soustředit komunikační tok realizovaný jinak telefonicky, faxem či e-mailem, což výrazně snižuje náklady. Může být vybaven webovými kamerami či dalšími multimediálními komponenty. Představuje životaschopný nástroj pro koordinaci informací přicházejících od jednotlivých stran – dodavatelů, zákazníků atd… Při nákupu aplikací pro extranet je nutno zvážit například zda umějí sdílet data s kontrolou přístupu, lze v nich organizovat diskusní arény, jestli obsahují sdílené i privátní kalendáře a rozpisy úkolů a je-li je možno je synchronizovat s palmtopy a PDA.

Neměli byste vybírat extranet jen pro technické vymoženosti, které konkrétní značka nabízí - zhodnoťte také, zda společnost, od níž jej nakupujete, je finančně stabilní, pokud využíváte neplacených služeb, zjistěte, jaké jsou vzájemné závazky mezi zákazníkem (vámi) a dodavatelem. Rozhodnete-li se pro hosting, ujistěte se, že jsou vaše data v bezpečí – jejich ochrana dat je v tomto případě prioritou.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral