Jednou z klíčových dovedností efektivního manažera je umění delegovat práci. Účinné předávání práce podřízeným vám umožní efektivně pracovat, rozvíjet členy svého týmu a soustředit víc svých sil na strategické plánování. Zde je několik tipů, jak delegovat práci.
Nebuďte přehnaně milí
Jak uvádí článek na Forbesu, při delegaci práce nesmíte být přehnaně milí. Tím, že se budete snažit nepůsobit příliš autoritářsky, se totiž můžete dostat do situace, že vaše instrukce budou příliš vágní a že dojde k nedorozumění. Mluvte proto jasně a k věci.
Jasně řekněte, jak si představujete výsledek
Při předání práce musíte jasně a zcela srozumitelně vysvětlit, co je cílem. Tedy jak by měl vypadat výsledek. Použijte, pokud možno, konkrétní čísla a exaktní data.
Nezapomeňte průběžně s podřízeným komunikovat
Předáním práce celá záležitost nekončí. Nespoléhejte na to, že předání vzájemných očekávání proběhlo bez problému a že teď už není potřeba nic kontrolovat. Pravidelně se s daným podřízeným potkávejte, získávejte od něj zpětnou vazbu a otevřeně s ním komunikujte.
Dejte podřízenému prostor dosáhnout cíle podle svého
To, že podřízenému předáte práci, neznamená, že byste mu neměli nechat prostor pracovat podle svého vlastního tempa a stylu. Při delegaci práce byste měli vysvětlit kýžený cíl a pak už nechat podřízenému možnost dosáhnout jej podle svého.
-mm-
The art of quality delegation: how to hand over work effectively
One of the key skills of an effective manager is the ability to delegate tasks. Successful delegation allows you to work efficiently, develop your team members, and focus more of your energy on strategic planning. Here are some tips on how to delegate work effectively.
Don't be too nice
As stated in a Forbes article, when delegating work, you must avoid being excessively nice. In an effort not to appear too authoritative, you may end up giving overly vague instructions, which can lead to misunderstandings. Speak clearly and directly.
Clearly state how the outcome should look
When assigning a task, you need to explain clearly and comprehensibly what the goal is; in other words, what the final result should look like. Wherever possible, use concrete figures and precise data.
Maintain ongoing communication with subordinates
Delegation is not the end of the process. Don't assume that a mutual understanding has been fully achieved and no further follow-up is required. Meet with your subordinates regularly, gather feedback, and maintain open communication.
Allow subordinates space to achieve the goal their own way
Delegating a task does not mean you should micromanage the process. Explain the desired outcome and then allow subordinates the freedom to reach the goal in their own time and style.
-mm-