Body language and rapport: gestures you should use when communicating with employees

Řeč těla a budování důvěry: Jaká gesta používat při komunikaci s podřízenými

Building rapport between manager and subordinates requires above all correct communication and transparency. In order to become a trusted leader in the eyes of team members, someone who motivates them to do their best, they must believe in you. And as most communication takes place on a non-verbal level, it is a fact that body language and the right gestures when talking to employees play a key role in building rapport between you. Here are four signals you should emit towards employees in everyday communication so as to earn their trust.

Upright and confident posture

Posture is a window to a person's state of self-confidence. If, when talking to employees, you adopt a slumped posture, bent back and shoulders forward, you will come across as insufficiently authoritative and trustworthy. A firm, straight stance with chest up and shoulders back suggests self-confidence and readiness.

Maintaining eye contact

As Business2Community.com states, eye contact is one of the basic non-verbal communication tools. Eyes flitting around the room can indicate nervousness and low confidence, so try to avoid this when talking to employees. Keep a steady eye contact, but do not overdo it: staring can also signify an attempt to manipulate the other person, so may seem inappropriate.

Fidgeting and tapping with hand or leg

Foot fidgeting, wriggling, or squeezing the joints of one's fingers are typical signs of nervousness. A strong, even-tempered leader should not do such things. When communicating with subordinates, give them your full attention and keep calm even when discussing unpleasant topics. This means you must not be fidgeting.

Leaning towards the other person

Leaning towards someone while talking to them has the same non-verbal parameters as an open posture. Again, if you want to show the other person you are interested in communicating with them, you should lean slightly towards them. Do not sit back or fold your arms: this might be subconsciously seen by the other person as a barrier between the two of you.

 

-mm-

    Řeč těla a budování důvěry: Jaká gesta používat při komunikaci s podřízenými

    Budování důvěry mezi manažerem a podřízenými je především otázkou správné komunikace a transparentního jednání. Abyste se stali v očích členů vašeho týmu skutečně uznávaným lídrem, na kterého se mohou spolehnout a který je motivuje k lepším výkonům, musí ve vás mít důvěru. A vzhledem k tomu, že velká část komunikace probíhá na neverbální úrovni, tak platí, že řeč těla a správná gestikulace při hovoru a jednáních s vašimi podřízenými hrají klíčovou roli v budování důvěry mezi vámi a dotyčnými pracovníky. Zde jsou čtyři signály, které musíte při každodenní komunikaci se svými podřízenými vysílat na neverbální úrovni, abyste si u nich vybudovali důvěru.

    Rovné a sebevědomé držení těla

    Postoj a držení těla je vitrínou do stavu sebevědomí daného člověka. Pokud se při komunikaci s podřízenými budete hroutit, budete mít ohnutá záda a ramena spadlá dopředu, nebudete působit dostatečně autoritativně a důvěryhodně. Pevný, rovný postoj s hrudníkem vystrčeným dopředu a rameny vzadu je naopak znakem sebevědomí a připravenosti.

    Udržování očního kontaktu

    Jak uvádí Business2Community.com, Oční kontakt je jedním ze základních neverbálních komunikačních nástrojů. Těkání očima po místnosti může být známkou nervozity a nízkého sebevědomí, proto se mu při hovoru s podřízenými pokud možno vyhnete. Udržujte pokud možno pevný oční kontakt, ale nepřehánějte to - upřený pohled může být známkou sebevědomí, ale také snahou druhého člověka manipulovat, a proto může působit i silně nepatřičně.

    Ošívání se a klepání rukou nebo nohou

    Klepání nohou, vrtění, hraní si s prsty nebo mačkání si rukou a kloubů u prstů jsou typické znaky nervozity. Silný, vyrovnaný lídr by proto těmito neduhy trpět neměl. Při komunikaci s podřízenými jim věnujte plnou pozornost a i při řešení ožehavých nebo nepříjemných témat udržujte vnitří klid a rozvahu. A to znamená, že se nebudete nijak ošívat.

    Naklonění těla směrem k druhému člověku

    Náklon k člověku, se kterým se bavíte, má v rámci neverbálních signálů stejné parametry, jako otevřený postoj. Opět platí, že pokud chcete podřízenému dát najevo, že vás konverzace s ním baví, měli byste se s k němu lehce naklonit. Nesnažte se odtahovat se nebo křížit ruce, což by mohlo být podvědomě vnímáno ze strany podřízeného jako bariéra mezi vámi a jím.

     

    -mm-

    Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele