Personal brand as a pathway to career success: build it in three steps

Osobní značka jako cesta za kariérním úspěchem: Vybudujte si ji ve třech krocích

What does the term "personal brand" actually mean? It is a set of unique traits that people automatically associate with a certain person. Building a personal brand is key to success in both one's work and  personal life. If you seek career advancement and want to become a successful leader, having a strong personal brand is a must. This article will show how to build it in three steps.

Step 1: Ask yourself: "What makes me special?"

As Forbes states, a personal brand must be based on certain personal traits that are uniquely yours. Do not try to be someone else; support and develop your own genuine good characteristics. At the core of your personal brand should be an answer to the question: "How is this person helpful and what benefits do they offer to others?" Emphasise those traits that somehow help the people around you.

Step 2: Show your strengths in whatever you do

The traits of your personal brand should be evident in everything you do, ideally in both your personal and working life. If you want people to regard you as a 100% reliable person, they must be able to depend on you everywhere in every situation. But bear in mind that building your personal brand is a long-term process which will take some time.

Step 3: Promote your personal brand

Do not expect people to notice your new brand themselves and automatically accept it. You must actively advertise it. Share articles on professional networks concerning your expertise, present yourself as a professional in certain fields, point out your managerial skills, self-educate in specific areas, and meticulously work on your reputation as an expert. Never let anybody doubt who you are, what you do and what you personally respect in yourself.

 

-mm-

    Osobní značka jako cesta za kariérním úspěchem: Vybudujte si ji ve třech krocích

    Co vlastně znamená výraz „osobní značka“? Je to vlastně soubor unikátních vlastností, které okolí automaticky vyvstanou na mysli, když se mluví o určitém člověku, Vybudovat si mezi lidmi vaší osobní značku je základem úspěchu v pracovním, a často i v osobním životě. Pokud se chcete kariérně posunout a stát se úspěšným lídrem, mít silnou osobní značku je nutnost. V tomto článku vám poradíme, jak si ji vybudovat ve třech krocích.

    Krok 1: Zeptejte se sami sebe: „Čím jsem výjimečný?“

    Jak uvádí Forbes, osobní značka musí být založena na určitých osobních kvalitách, které jsou vám vlastní. Nesnažte se být někým, kým nejste, a podpořte a rozviňte své skutečné dobré vlastnosti. Jádro vaší osobní značky by mělo odpovídat na otázku: „Čím je tento člověk nápomocen ostatním a jaký je jeho přínos pro okolí?“ Podpořte ty vlastnosti, které nějakým způsobem pomáhají lidem kolem vás.

    Krok 2: Prokazujte své silné stránky při každodenních činnostech

    Vlastnosti v rámci vaší osobní značky by se měly promítat do všeho, co děláte. Nejlépe jak v osobním, tak pracovním životě. Pokud chcete, aby vás lidé viděli jako stoprocentně spolehlivého člověka, musí na vás být spoleh vždy a všude. Pamatujte však, že budování osobní značky je dlouhodobý proces, který zabere určitý čas.

    Krok 3: Propagujte svoji osobní značku

    Nečekejte, že lidé si jednoduše vaší nové značky všimnou a začnou ji automaticky přijímat. Musíte ji aktivně propagovat. Sdílejte na profesních sítích články týkající se vaší expertízy, představujte se jako profesionál v určitém oboru, poukazujte na své manažerské dovednosti, dovzdělávejte se ve vámi vybraných oblastech a pečlivě si budujte pověst odborníka. Nenechte nikoho na pochybách, kdo jste a co děláte a čeho si na sobě sami vážíte.

     

    -mm-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com