Několik dobrých důvodů, proč byste měli své podřízené vést k tomu, aby si dělali přestávky

A few good reasons why you should encourage your subordinates to take breaks

Představa, že ideální pracovník je workoholik, co pracuje bez ustání a bez přestávek, je už dávno překonaná. Pracovníci, kteří pracují v neudržitelném pracovním tempu, totiž dělají více chyb, bývají častěji nemocní a odvádí méně kvalitní práci. Ze všech těchto důvodů by se proto každý manažer měl snažit své podřízené vést k tomu, aby si dělali v práci přestávky. V tomto článku vysvětlíme proč.

Tento text vychází z článku na webu Harvard Business Review.

Lepší koncentrace a menší chybovost

Ideální pracovník je takový, který si umí dobře zorganizovat svoji práci tak, aby pokud možno v jednu chvíli pracoval primárně na jednom úkolu. Takový pracovník by se měl při práci na svých úkolech dostat do stavu tzv. „hluboké práce“. Problém ovšem je, že v takovém stavu nelze vydržet příliš dlouhou dobu v kuse. A mozek si občas potřebuje odpočinout, aby se pak následně mohl opět znovu plně koncentrovat. Když byste tedy svým podřízeným zakazovali dělat si občas přestávky, nutíte je k tomu, aby pracovali neefektivně a nemohli se po čase dostatečně soustředit na to, co dělají.

Duševní zdraví a snížená hrozba vyhoření

Pracovník, který si nedělá přestávky a jede takříkajíc „nadoraz“, je vystaven vyššímu riziku vyhoření. I z čistě ekonomického hlediska je tedy nevýhodné nutit pracovníky pracovat neustále a bez občasných přestávek nebo přátelského povídaní s kolegy. Pokud byste totiž měli v týmu samé workoholiky, dříve či později by mohli vyhořet a následně byste museli hledat za všechny náhradu.

Socializace a komunikace v rámci týmu

Občasné přestávky, klábosení u kávovaru, společné sledování nějakého nového virálního videa nebo vyprávění o tom, jak se kdo měl na dovolené, nejsou jenom zbytečné aktivity, které zabíjí čas. Jedná se i o důležitou součást socializace v rámci týmu. Pracovníci, kteří spolu často neformálně mluví, spolu pak dovedou lépe a efektivněji komunikovat i v rámci své pracovní agendy.

Zlepšení reputace týmu i celkové značky zaměstnavatele

V neposlední řadě je nutné uvědomit si, že jako manažer přeci nechcete být vnímáni jako tyran nebo despota, který stojí svým podřízeným za zády a neustále je hlídá, jestli se náhodou pět minut „neulejvají“. Když budete mít k těmto záležitostem zdravý přístup, zlepšíte tím vnímání svého týmu i značky zaměstnavatele jako takové.



-mm-

A few good reasons why you should encourage your subordinates to take breaks

The notion of the ideal worker as a workaholic, toiling endlessly without breaks, is long outdated. In fact, people who work at an unsustainable pace make more mistakes, tend to be sick more often, and produce lower quality work. For all these reasons, every manager should try to encourage their subordinates to take breaks. This article explains why.

This text is based on an article on the Harvard Business Review website.

Better concentration and lower error rates

The ideal worker can organise their work well so that, if possible, they focus primarily on one task at a time. When dealing with their task, such a worker should get into a state of "deep work". The problem, however, is that it is impossible to stay in such a state for too long a period of time in one go. The brain needs an occasional rest to be able to concentrate fully again. So if you forbid subordinates to take breaks from time to time, you would force them to work inefficiently and after a while be unable to concentrate properly on what they are doing.

Mental health and reduced risk of burnout

A worker who does not take breaks and always operates at full speed, so to speak, is at higher risk of burnout. Therefore, even from a purely economic point of view, it is disadvantageous to force employees to work constantly, without occasional breaks or friendly chats with colleagues. If you have team full of workaholics, sooner or later they might burn out and then you would have to look for replacements.

Socialisation and communication within the team

Taking occasional breaks, chatting by the coffee machine, watching a new viral video together, or talking about how everyone had a great holiday are not just pointless activities that kill time: they are also an important part of socialising within the team. Employees who talk to one another informally are then often able to communicate better and more effectively amongst themselves regarding their work agenda.

Improving the reputation of the team and the overall employer brand

Last but not least, it is important to realise that as a manager you do not want to be perceived as a bully or despot who stands behind subordinates' backs, constantly watching them to ensure they do not happen to slack even for five minutes. By taking a healthy approach to these issues, you will improve the perceptions of your team and the employer brand as a whole.



-mm-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review