Managerial relaxation: basics of a healthy and sustainable working routine for a team leader

Manažerská relaxace: Základy zdravé a udržitelné pracovní rutiny u manažera

Team managers often have many responsibilities: they communicate with both company management and their subordinates, keep an eye on meeting the team's plans, and often deal with ad hoc tasks that sometimes overwhelm them. Here are some tips on how to stay cool as a manager and occasionally relax.

Bear in mind that subordinates understand you too are only human

Trying to fake emotions you do not actually feel at any given moment might lead to significant mental discomfort. Do not be afraid to come across as a genuine human being in front of your team members: you can, for instance, admit you are stressed out, going through a rough period in your personal life, or are simply not in a good mood.

Do not neglect socialising with friends and acquaintances

Dealing with a large workload while trying to balance your personal and work life means you may not find sufficient time to meet your friends. But they are often the people with whom you can talk about things you cannot discuss with team members and colleagues. And thanks to these talks, you might be able to keep a healthy distance from matters you are dealing with on a daily basis.

Learn to relax effectively (and actively)

Life is not just about working. Even if you are trying to set a good example to team members or want to help them as much as possible, you must also be able to schedule relaxation and rest. This does not mean you should sit on the sofa watching TV. Relaxation can be (and should be) active, for example in the form of sport.

Maintain a healthy lifestyle

As the PsychCentral website states, good mental health requires physical health too. Stick to a healthy lifestyle, follow a healthy sleep schedule, keep a healthy diet, drink enough water and engage in a sufficient amount of physical activity.

 

-mm-

    Manažerská relaxace: Základy zdravé a udržitelné pracovní rutiny u manažera

    Týmoví manažeři mají často hodně odpovědnosti. Komunikují s vedením firmy i s podřízenými, hlídají dodržování plánů celého týmu a často řeší ad hoc věci, které jim někdy přerůstají přes hlavu. Právě proto je extrémně důležité, aby se i manažer byl schopen občas na chvíli zastavit a relaxovat. Zde je několik tipů, jak se z manažerské práce nezbláznit a jak si coby manažer občas odpočinout.

    Nezapomínejte, že i podřízení chápou, že jste jenom člověk

    Když se před někým snažíme předstírat emoce, které v danou chvíli ve skutečnosti nepociťujeme, může to vést k zásadní duševní nepohodě. Nebojte se ukázat i před svými podřízenými jako člověk a třeba jim přiznat, že jste ve stresu, že procházíte těžkým obdobím v osobním životě nebo že zkrátka někdy nemáte dobrou náladu.

    Nezanedbávejte socializaci s přáteli a známými

    Při plném pracovním vytížení a snaze vyvážit osobní a pracovní život se často nedostává tolik času na setkávání s přáteli. Přitom to jsou právě oni, se kterými si můžete promluvit i o věcech, o kterých se svými podřízenými a kolegy mluvit nemůžete. A díky těmto rozmluvám si budete schopni udržovat nad vším zdravý nadhled.

    Naučte se efektivně (a nejlépe aktivně) relaxovat

    Život není jenom o práci. A i když se snažíte jít svým podřízeným příkladem nebo se jim snažíte co nejvíce pomáhat, musíte si umět naordinovat i relaxaci a odpočinek. To neznamená, že si nutně musíte sednout na pohovku k televizi. Odpočinek může (a měl by být) i aktivní, například formou sportu.

    Dodržujte zdravý životní styl

    Jak uvádí server PsychCentral, základem zdravého ducha je zdravé tělo. Dodržujte zdravý životní styl, tedy pravidelný spánkový režim, zdravé stravování, dostatečný přísun tekutin a pravidelný fyzický pohyb.

     

     

    -mm-

    Zdroj: Psych Central - největší světový portál věnovaný duševnímu zdraví
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Psych Central