What burnout looks like in a subordinate, and how to help them recover

Jak vypadá vyhoření u podřízeného a jak mu pomoci se zotavit

Burnout syndrome is a problem that may affect any employee, especially one who provides services or looks after clients, namely customer service agents, hospitality employees, health care service providers and people in education or in business. Ideally, a manager should lead a continuous dialogue with their subordinates and thus effectively preempt burnout so that it never happens. This article describes what burnout looks like if it does happen due to lack of prevention, and how to help your subordinates recover from it.

This text was inspired by a Forbes article.

What burnout looks like

Burnout is a serious condition, usually caused by high stress levels, too heavy a workload or mental strain, either at work or in one's personal life. It takes a long time for an individual gradually to reach the point of burnout and this decline need not be visible; however, burnout itself is mostly an acute condition whereby the worker, in a relatively short span of time, falls into a state described below.

The typical signs of burnout include:

  • loss of energy

  • loss of interest in work agenda

  • loss of interest in the future

  • attacks of stress or even panic

  • oblivion, cynicism

  • negative thoughts and attitude

How to help the employee

If you detect signs of burnout in a subordinate, be it pending or ongoing, first of all you must insist they take a rest. Make them take some time off, at least a week or two. Apart from this short-term solution, focus also on the long term. Consider how you could offer the employee more flexibility and help them better balance their work and personal life. Conduct an audit of the work processes in your team, and see how you might protect individuals from having too much on their plate. Talk to the employee and find out what they need. In serious cases, offer professional help, such as a coach or a psychologist.

Recovery from burnout is a long-term process in which you need to be transparent and understanding, and maintain a constructive dialogue with the affected worker.



-mm-

    Jak vypadá vyhoření u podřízeného a jak mu pomoci se zotavit

    Syndrom vyhoření je strašák, který obchází všechny zaměstnance, zvláště však ty, kteří poskytují služby nebo se nějakým způsobem starají o klienty – tedy zaměstnance zákaznického servisu, pracovníky v pohostinství, v lékařství, ve školství nebo v obchodní sféře. V ideálním případě by měl manažer se svými podřízenými vést dlouhodobý dialog a měl by zajišťovat účinnou prevenci tak, aby k vyhoření u členů týmu vůbec nedocházelo. V tomto článku si ukážeme, jak ale takové vyhoření, když už kvůli zanedbané prevenci nastane, u podřízených vypadá, a jak jim můžete pomoci se z této situace zotavit.

    Tento text vychází z článku uveřejněného na Forbes.com.

    Jak vypadá vyhoření

    Vyhoření je závažný stav, který je většinou důsledkem vysokého stresu, nasazení a psychického vypětí – ať už v práci nebo v osobním životě. K vyhoření se dotyčný většinou propracovává delší dobu, i když to nutně nemusí být vidět, samotné vyhoření je ale většinou akutní stav, během kterého se pracovník v poměrně krátkém čase propadne do stavu popsaného níže.

    Mezi typické znaky vyhoření patří:

    • ztráta energie

    • ztráta zájmu o svoji pracovní agendu

    • ztráta zájmu o budoucnost

    • stresové až panické stavy

    • netečnost, cynismus

    • negativní myšlenky a přístup

    Jak zaměstnanci pomoci

    Když u zaměstnance rozpoznáte příznaky vyhoření, ať už hrozícího nebo už probíhajícího, v prvé řadě ho donuťte si odpočinout. Nařiďte mu dlouhé volno, minimálně týden nebo dva. Kromě tohoto krátkodobého řešení se pak zaměřte i na ta dlouhodobá – zamyslete se, jestli nemůžete pracovníkovi nabídnout větší flexibilitu a pomoci mu lépe skloubit osobní a pracovní život. Udělejte si audit pracovních procesů ve vašem týmu a zjistěte, jak můžete jednotlivce chránit před přílišným náporem práce. Promluvte si s pracovníkem a zjistěte co potřebuje. V závažných případech mu můžete i nabídnout pomoc odborníka, například kouče nebo psychologa.

    Zotavení z vyhoření je dlouhodobý proces, ve kterém musíte být transparentní a chápaví a během kterého musíte vést konstruktivní dialog se zasaženým pracovníkem.



    -mm-

     

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com