Jak u členů vašeho týmu zvýšit emoční inteligenci

Increasing the emotional intelligence of team members

Emoční inteligence představuje schopnost vnímat své vlastní emoce a pracovat s nimi – a stejně tak i vnímat a pozitivně ovlivňovat emoce lidí kolem sebe. Čím vyšší emoční inteligenci vykazují členové jednoho týmu, tím lepší je jejich vzájemná spolupráce, pochopení, produktivita i odolnost vůči stresu a krizím. Jak u vašich podřízených emoční inteligenci zvýšit tak, aby váš tým skutečně využíval na maximum svůj potenciál? Zde je několik tipů.

Nechte pracovníky, aby se navzájem dobře poznali mezi sebou

Schopnost vnímat vzájemné emoce a reagovat na ně u podřízených podpoříte tím, že jim umožníte se navzájem dobře poznat. Nepodceňujte proto team-buildingové akce a podobné aktivity, které členům týmu umožní se naladit na stejnou vlnu a rozpoznávat u sebe navzájem změny v pocitech.

Sami o svých pocitech mluvte a vytvořte prostředí, kde se lidé nestydí diskutovat o emocích

Jak upozorňuje Harvard Business Review, emoční inteligenci u svých podřízených jen těžko rozvinete, pokud vy sami budete vůči otázkám psychologie a emocí uzavření. Jděte proto příkladem. Mluvte o svých pocitech a vytvořte takové prostředí, které je psychologicky bezpečné a kde je běžné mluvit o radosti a pozitivitě, ale i o frustraci, strachu nebo nejistotě.

Oceňujte podřízené za to, když se nebojí přiznat, že procházejí určitými emocemi

Naučit se vnímat a vyjadřovat vlastní emoce je prvním krokem k práci s vlastními emocemi i s emocemi lidí kolem sebe. Oceňujte proto veřejně, když se některý ze členů vašeho týmu nebojí o svých pocitech mluvit, a otevřený přístup vůči otázkám psychologie podporujte.

Naučte se své podřízené pozitivně motivovat

Ukažte členům svého týmu v praxi, jak lze člověka skrz emoce pozitivně motivovat. Chvalte je, podporujte je a představte jim určitou vizi úspěchu, ke které se mohou upínat. Když se naučíte své podřízené pozitivně motivovat, zvýšíte tak šance, že se i oni budou inspirovat a podporovat mezi sebou navzájem.

 

-mm-

 

Increasing the emotional intelligence of team members

Emotional intelligence is the ability to perceive your own emotions and work with them, and similarly perceive and positively influence the emotions of people around you. The higher the emotional intelligence of a team's members, the better their mutual cooperation, understanding, productivity, and resilience to stress and crises. How can you increase the emotional intelligence of subordinates so that your team genuinely uses its potential to the fullest? Here are a few tips.

Let employees become well acquainted

You can support the ability of subordinates to perceive and respond to others' emotions by allowing them to get to know one another well. Don't underestimate team building events and similar activities which allow team members to get on the same wavelength and recognise changes in one another’s feelings.

Speak about your own feelings and create an environment where people are not ashamed to discuss emotions

As Harvard Business Review points out, you will hardly be able to develop emotional intelligence in your subordinates if you yourself remain closed to matters of psychology and emotions. Lead by example: speak about your feelings and create an environment which is psychologically safe and where it is normal to talk about joy and positivity, as well as about frustration, fear or uncertainty.

Appreciate subordinates who are not afraid to admit to experiencing certain emotions

Learning to perceive and express your own emotions is the first step towards working with those emotions and the emotions of people around you. Publicly appreciate a member of your team who is unafraid to talk about their feelings, and support an open approach to matters of psychology.

Learn to motivate subordinates positively

Show team members in practice how someone can be positively motivated through emotions. Praise them, encourage them, and present them with a vision of success they can aspire to. When you learn to motivate your subordinates positively, you increase the likelihood that they will inspire and support one another as well.

 

-mm-

 

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review