How to seem more human as a manager (without compromising your authority)

Jak působit jako manažer lidsky (ale neztratit nic ze své autority)

Successful leadership requires mutual trust between you - the manager - and your subordinates. But they can only trust you if they see you as an authentic human being. Even managers must come across as human to their subordinates. How can you achieve this and get along with your subordinates on a personal level without compromising your authority?

This article was published on the INSEAD Knowledge website.

Be interested in your subordinates

First of all, you must be interested in the members of your team on a level not related to work. Be interested in what they do when not at work, their interests, priorities, etc. Always treat your employees as individual people.

Admit your mistakes

The best way to show you are human is to admit to your mistakes. For example, you plan a project but the situation develops differently and it turns out your predictions were incorrect. If you show subordinates your ability to admit a mistake and learn from it, not only will you seem authentic but also show your employees in practice how they can ideally behave if they find themselves in a similar situation in the future.

Confess something personal to your subordinates

You might never establish a friendly relationship with someone on an informal level if you always stick to strictly work-related topics. You could start by confessing something personal to a subordinate. But don't overdo it and avoid using subordinates as confessors or therapists.

Notice the mental state of your employees

In order to get on the same wavelength with employees on a personal level, you must learn to detect their mental states. If you see something is bothering an employee and they are not doing well at work, try to discuss the issue in a non-forceful manner with no prejudgements. This will make you appear much more human.



-mm-

 

    Jak působit jako manažer lidsky (ale neztratit nic ze své autority)

    Základem úspěšného leadershipu je vzájemná důvěra mezi vámi (manažerem) a podřízenými. Ti vám ale mohou důvěřovat pouze ve chvíli, kdy vás vidí jako autentickou lidskou bytost. I manažer proto musí působit na své podřízené lidsky. Jak toho docílit a rozumět si s podřízenými i na čistě osobní úrovni, aniž byste ale ztratili svoji autoritu?

    Tento článek přinesl server INSEAD Knowledge.

    Zajímejte se o své podřízené

    V prvé řadě je nutné zajímat se o lidi ve svém týmu i po nepracovní stránce. Zajímejte se o to, co dělají, když nejsou v práci, co je zajímá, čemu se věnují, jaké mají priority a podobně. Své podřízené vnímejte vždy jako individuální osobnosti.

    Přiznávejte chyby

    Ukázat svoji lidskou stránku jde nejlépe tak, že přiznáte, když se vám něco nepovede. Například naplánujete nějaký projekt, ale situace se vyvine jinak a ukáže se, že jste měli špatný odhad. Když svým podřízeným ukážete, že si umíte přiznat pochybení a poučit se z něj, tak nejenže budete působit autenticky, ale navíc tím podřízeným v praxi ukážete, jak v podobných situacích i oni mohou ideálně jednat.

    Svěřte se podřízeným s něčím osobním

    S nikým nemůžete navázat přátelský vztah a neformální úrovni, pokud se budete vždy držet striktně jen pracovních témat. Začít můžete vy tím, že se dotyčnému podřízenému svěříte s něčím osobním. Nic se ale nemá přehánět – nedělejte si ze svých podřízených zpovědnici ani terapeuty.

    Vnímejte psychické rozpoložení svých podřízených

    Abyste se s podřízenými na sebe takříkajíc „naladili“ v osobní rovině, musíte se naučit vnímat a rozpoznávat jejich psychické rozpoložení. Když vidíte, že je něco trápí a v práci se jim nedaří, zkuste toto téma nenápadně, bez předsudků otevřít. Budete tak působit skutečně o hodně lidštěji.



    -mm-

    Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
    Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge